استاد دانشکده گردشگری ژاپن:

توسعه گردشگری، نقش اساسی در تولید و اشتغال دارد

استاد دانشکده گردشگری ریتسومیکان ژاپن گفت: توسعه گردشگری با بهره گیری از تمام ظرفیت ها نقش اساسی در تولید و اشتغال دارد و باید به عنوان یک نیاز به آن پرداخته شود.

به گزارش یزدی نیوزکاظم وفاداری روز دوشنبه در سفر به مهریز و در گفت و گو با رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و کارکنان این اداره به ظرفیت های تاریخی و فرهنگی این شهرستان اشاره کرد و افزود: برای جذب گرشگران باید نسبت به معرفی ظرفیت های منطقه اقدام کرد.

وی ادامه داد: فعالیت های فرهنگی و اطلاع رسانی در کنار توجه خاص به مسائل آموزشی در توسعه صنعت گرشگری و جذب گردشگران باید محور برنامه ریزی ها و اقدام های مسوولان امر در این حوزه بسیار مهم قرار گیرد.
متخصص علوم گردشگری تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت ها با استفاده از امکانات و جلب مشارکت علاقمندان زمینه حضور گردشگران در استان یزد فراهم شود که تحقق آن موجب رونق و توسعه همه جانبه می شود.
وفاداری تصریح کرد: توسعه‌ گردشگری موجب توسعه اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی است که تابحال گام های خوبی در استان برداشته شود و باید همچنان با همکاری مسوولان و علاقمندان اقدام های اساسی به عمل آید.
استاد دانشکده گردشگری ریتسومیکان ژاپن در سفر به مهریز همچنین در جمع دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاها سخنرانی کرد و از تعدادی آثار و ابنیه تاریخی و فرهنگی این شهرستان بازدید و در جریان وضعیت آنها قرار گرفت.
دکتر کاظم وفاداری، اصالتا یزدی است. 
شهرستان مهریز با ۶۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی و ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد و در کنار جاده بین المللی شمال ، جنوب کشور( تهران ، بندر عباس و یزد ، کرمان) واقع شده است .
این شهرستان از سمت شمال به بخش مرکزی یزد، از شرق به بخش مرکزی بافق و بخش مرکزی شهرستان شهربابک از استان کرمان، از سمت جنوب به خاتم و سیرجان و از سمت غرب به بخش نیر و شهرستانهای ابرکوه و تفت محدود می باشد .
شهرستان مهریز دارای یک بخش مرکزی و پنج دهستان به اسامی ارنان، بهادران، تنگ چنار، میانکوه و خورمیز و ۴۶۸ آبادی است .

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..