بنای جدید ثبت احوال اردکان افتتاح شد

اداره جدید ثبت احوال شهرستان اردکان روز دوشنبه طی مراسمی با حضور رئیس سازمان ثبت احوال کشور افتتاح و راه اندازی شد .

به گزارش یزدی نیوزحمید درخشان نیا در آیین افتتاح این اداره جدیدالتاسیس با بیان اینکه فعالیتی که در آن اخلاص با نیت خوب، تلاش و بدون توقع پیگیری و با حداقل هزینه از بیت المال انجام می گیرد منشا خیر ، برکت و خدمت است افزود: اداره ثبت و احوال این شهرستان با تلاش شبانه روزی همکاران و با مکانیزه شدن، پیشرفت خوبی داشته است .

وی به فرایند صدور کارت هوشمند ملی اشاره کرد و گفت: این طرح ملی و بسیار مهمی برای تحقق دولت الکترونیک است و این کار با جدیت از سال ۹۴ شروع شده است و در سال ۹۷ به پایان خواهد رسید . 
رئیس سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: این کار در ردیف کشورهای توسعه یافته مثل فرانسه ، نروژ ، سوئد ، المان انجام گرفته است.
درخشان نیا با اشاره به قابلیت‌های در نظر گرفته شده در کارت‌‌های هوشمند، افزود: مشخصات بیومتریک افراد شامل اثرانگشت، تصویر و امضاء الکترونیکی در این کارت‌ها پیش بینی شده است .
رئیس سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: کارت‌های هوشمند به گونه‌ای طراحی شده که دارندگان کارت می‌توانند از این کارت‌ها برای دریافت و پرداخت پول و همچنین برای افتتاح حساب از کارت‌های هوشمند استفاده کنند و در واقع کارت‌های ملی همانند کارت‌های بانکی در استفاده از عابربانک‌ها عمل خواهند کرد.
درخشان‌نیا تصریح کرد: براساس بخشنامه دولت از بخش استخدامی به سازمان ثبت احوال، این سازمان مکلف شد تا به صورت پایلوت در استان‌ها سمنان،خوزستان و قم حذف کپی مدارک انجام شود ضمن اینکه طرح اشاره شده پس از اجرای پایلوت به زودی در سراسر کشور اجرا شود.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور بیان کرد: در طرح اشاره شده قرار است دستگاه‌های اجرایی برای استعلام هویت افراد از طریق پایگاه ثبت احوال اقدام کنند و با این طرح دیگر نیازی به کپی مدارک نیست.
فرماندار اردکان نیز در این آیین با بیان اینکه ثبت‌احوال سازمانی حیاتی و مهم است که وظیفه ثبت و حفظ اسناد هویتی مردم را بر عهده دارد با تقدیر از تلاش کارکنان اداره ثبت احوال شهرستان اردکان، آمارها و مستندات ثبت‌شده از وقایع حیاتی شهرستان را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: ثبت و تحلیل این آمارها اگر در موقع مقرر و قانونی خود انجام شود، می‌تواند معیار مناسبی برای برنامه‌ریزی‌های کلان کشور باشد.
رئیس شورای ثبت احوال شهرستان اردکان تولد، ازدواج، طلاق و مرگ را مهم‌ترین رویدادهای طول عمر انسان برشمرد که ثبت همه آن‌ها توسط سازمان ثبت‌احوال انجام می‌شود .
هادی مقیمی ادامه داد: با تغییر سبک زندگی مردم، آمارهای ازدواج و طلاق در کشور دستخوش تغییراتی شده است که باید با برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی، آن را به وضعیت مناسب‌تری برسانیم.
فرماندار اردکان به خدمات سازمان ثبت احوال اشاره کرد و افزود: صدور کارت هوشمند ملی که کارکردهای متعددی برای آن تعریف شده، یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های کشور برای احراز هویت است و با توجه به نزدیکی انتخابات انتظار می‌رود بازه زمانی صدور و تحویل آن کاهش یابد.
اداره ثبت احوال اردکان در سال ۱۳۴۸ تاسیس و در سال ۱۳۶۰ ساختمان آن به بهره برداری رسید هم اکنون این اداره در ساختمانی دو طبقه با زیربنای ۴۰۰ مترمربع و با هزینه ۴۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.
اردکان با ۸۵ هزار نفر جمعیت در۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..