کانون وکلای یزد پیگیر حقوق شهروندی است

رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد گفت : پیگیری حقوق شهروندی یکی از ماموریت های مهم این نهاد صنفی و مدنی است که برای انجام آن تاکنون تلاش خوبی انجام شد و با همکاری بخش های مختلف جامعه پیگیری ها نیز ادامه دارد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسین جعفری، در آیین بزرگداشت سالروز استقلال کانون وکلای استان که با حضور جمعی از مسولان قضایی و اجرایی برگزار شد به اهمیت حقوق شهروندی و پیگیری مطالبات مردمی تاکید کرد.

وی افزود: کانون وکلا نقش بی بدیلی در اجرایی شدن حقوق شهروندان در جامعه اسلامی دارد.
وی ادامه داد: کانون وکلا از جمله بزرگترین نهادهای مدنی و قانونی است که در قالب اهداف مشخص و کمیسیون ها با همکاری بخش های مختلف جامعه و مشارکت وکلای دادگستری ماموریت های تعیین شده را به خوبی انجام می دهد.
این فعال حقوقی اظهار کرد: کانون وکلا در کنار کارکرد صنفی، دارای کارکرد مدنی نیز است و برای جلب اعتماد مردم به وکالت، کارهای فرهنگی و رسانه ای خوبی در سال های اخیر با همکاری رسانه ها انجام شد که این همکاری ها همچنان ادامه دارد.
جعفری یادآور شد: کانون وکلا یک تشکل خودگران است که اعتبار دولتی ندارد و با مشارکت اعضا ماموریت های خود را در خدمت به مردم پیگیری می کند و به حمایت های معنوی همگان نیاز دارد .
به گفته رئیس کانون وکلای دادگستری یزد، این تشکل نهادی شفاف، پاسخگو و خدمتگزار است و در قالب کمیسیون های مختلف و ارتباط با مسوولان و مردم و با انجام کارهای فرهنگی برای انجام بهتر وظایف محوله تلاش دارد.
کانون وکلای دادگستری یزد از سال ۱۳۹۵ به عنوان بیست و چهارمین کانون مستقل در کشور فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون ۸۳۷ نفر وکیل پایه یک دادگستری و ۳۵۹ کارآموز وکالت با این نهاد همکاری دارند.

 

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..