توجه به کتاب و کتاب‌خوانی بعد از انقلاب اسلامی در ایران افزایش یافت

مدیرکل امور استان‌های وزارت ارشاد با بیان اینکه توجه به کتاب و کتاب‌خوانی بعد از انقلاب در ایران افزایش یافت گفت: یزد جزو استانهای برتر کشور در حوزه کتابخوانی است.

به گزارش یزدی نیوزعلی غیاثی ندوشن صبح امروز در آیین افتتاحیه دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب یکی از برکات پیروزی انقلاب اسلامی بود که توجه به کتاب در کشور را چندین برابر کرد.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان یزد است، خاطرنشان کرد: یکی از برکات نمایشگاه‌های استانی، توزیع عادلانه امکانات و خدمات فرهنگی در نقاط مختلف کشور است.

مدیرکل امور استان‌های وزارت ارشاد تصریح کرد: یکی از زمینه‌ها و الزامات مطالعه و ترویج کتاب‌خوانی در کشور، در دسترس بودن کتاب برای تمام قشرهای جامعه است و این نمایشگاه‌ها کارکرد توزیع عادلانه کتاب در تمام کشور را انجام می‌دهند.

غیاثی ندوشن از رشد کمی و کیفی توجه مردم به خرید کتاب خبر داد و گفت: نمایشگاه کتاب یزد هر سال جزو برترین نمایشگاه‌های کتاب کشور قرار گرفته و رتبه‌های اول را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه تمام نمایشگاه‌های کتاب استان‌ها با ۳۰ درصد تخفیف برگزار می‌شود عنوان کرد: در استان یزد این تخفیف در سال‌های گذشته به همت بخش خصوصی و امسال با حمایت‌های ویژه شهردار یزد، تخفیف نمایشگاه ۴۰ درصد بوده است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با تاکید بر اینکه استان یزد در طرح‌های کتاب‌خوانی که در سال‌های گذشته توسط وزارت ارشاد برگزار شده، جزو استان‌هایی بوده که هر سال منتخب‌هایی داشته بیان کرد: در طرح روستاهای دوست‌دار کتاب، روستاهای یزد همیشه به مراحل پایانی این جشنواره راه پیدا کرده‌اند.

غیاثی ندوشن تصریح کرد: امسال هم روستاهای یزد به مرحله نهایی این جشنواره راه پیدا کردند و انشاالله امسال روستاهای یزد بتوانند به عنوان برگزیده در این طرح انتخاب شوند.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه یزد جزو پنج شهر برتر کاندیدای پایتخت کتاب ایران قرار گرفته، بیان کرد: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته، امسال یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شود.

وی با بیان اینکه هم به لحاظ تعداد ناشران و هم به لحاظ تعداد کتب عرضه شده رشد بسیار خوبی نسبت به سال قبل داشتیم، بیان کرد: ۳۲۲ غرفه، ۵۵۵ ناشر داخلی و خارجی و همچنین ۱۶ کتاب فروشی در سطح شهر یزد در برپایی این نمایشگاه دیده شده است.

غیاثی ندوشن با بیان اینکه از تعداد کل ناشرانی که امسال در استان یزد حضور دارند، ۱۵ ناشر یزدی هستند بیان کرد: ۷۹ هزار و ۳۰۰ عنوان کتاب از ناشران داخلی و ۱۶ هزار و ۸۰۰ عنوان کتاب هم از  ناشران خارجی در این نمایشگاه حضور دارند.

 

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..