مشاور وزیر ارشاد:

راه تبدیل ایران به قطب علمی منطقه از مسیر کتابخوانی می‌گذرد

مشاور وزیر ارشاد با اشاره به اینکه بر اساس اسناد بالادستی ایران باید در ۱۴۰۴ به قطب علمی منطقه تبدیل شود، گفت: راه تحقق این مهم کتابخوانی و مطالعه است.

به گزارش یزدی نیوز حجت الاسلام محمدرضا حشمتی  در مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه بین المللی کتاب یزد با بیان اینکه نمایشگاه های کتاب نوعی جشن دانایی محسوب می شود، اظهار داشت: امروز سیصد و شصت و پنجمین نمایشگاه کشور و دهمین نمایشگاه استان یزد، جشن دانایی است که برای مردم این دیار برگزار شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس اسناد بالادستی، ایران باید در افق ۱۴۰۴ به یکی از قطب های علمی منطقه تبدیل شود، عنوان کرد: این مهم به جز با مطالطعه و کتابخوانی میسر نخواهد شد.

حشمتی تاکید کرد: ما در همه زمینه ها نیازمند مطالعه و دانستن هستیم بر این اساس لازم است فرهنگ مطالعه در کشور گسترش یابد و مردم با وجوه مختلف کتاب آشنا شوند.

مشاور وزیر ارشاد با بیان اینکه در راس همه کتابها، قرآن مجید است، افزود: این کتاب ارزشمند که حاوی پیام خداست، مجموعه ای منسجم از معارف و آموزه های راهگشا برای زندگی بشر است.

حشمتی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: بخشی از سواد در رسانه ها است اما واقعیت این است که کتاب خرد را پویا می کند.

وی ادامه داد: همه لشکریان عقل در کتاب و همه لشکریان جهل در تاریکی ها هستند و امیدواریم بتوانیم در راه دانایی مردم قدم برداریم.

به گزارش مهر، دهمین نمایشگاه بین المللی کتاب یزد از امروز تا ۱۱ اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه های استان یزد در حال برگزاری است.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه، معاون امور مجلس و استانهای وزارت ارشاد، امام جمعه یزد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، معاون استاندار یزد و جمعی از مسئولان استان حضور داشتند.

 

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..