سه خبر از شهرستان های یزد، اردکان و ابرکوه

دستگیری جاعلان اسناد و مدارک بانکی در یزد، بستر مناسب برای ورزش دانش آموزان دختر در اردکان فراهم شود و توزیع بیش از سه هزار اصله نهال در ابرکوه، از جمله خبرهای روز پنجشنبه استان یزد است.

به گزارش یزدی نیوزسرپرست پلیس آگاهی استان یزد گفت: در شبانه روز گذشته با تلاش ماموران ، اعضای سه نفره باند جعل اسناد و مدارک بانکی به ارزش یک میلیارد ریال در یزد دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ محمدرضا حناساب افزود: ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی یزد از خبری پیرامون فعالیت باند جعل اسناد و مدارک مطلع شدند.
وی ادامه داد: تحقیقات عوامل پلیس آغاز و مشخص شد که این افراد اقدام به جعل اسناد و مدارک بانکی شهروندان کرده اند و با به دست آمدن این اطلاعات هماهنگی لازم با مقام قضایی به عمل آمد و کارآگاهان پلیس در عملیات ضربتی متهمان را دستگیر کردند.
حناساب افزود: اعضای باند به جعل ۱۰ فقره اسناد و مدارک اعتراف و برای رسیدگی به پرونده تشکیل شده به دادسرا معرفی شدند.
وی در خاتمه افزود: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت غیرقانونی مجرمان در این شهرستان مراتب را به اطلاع پلیس برسانند.
به گفته سرپرست پلیس آگاهی یزد در ۲۸ دی ماه امسال نیز جاعلان اسناد و مدارک بانکی در یزد شناسایی و دستگیر که به ۱۱ فقره جعل اسناد بانکی اعتراف کرده بودند.

**
فرماندار اردکان پیشنهاد کرد که بستر مناسب بیشتر در زمینه توسعه ورزش دانش آموزان دختر در این شهرستان مورد توجه برنامه ریزان آموزش و پرورش قرار گیرد. 
هادی مقیمی در نشست شورای منطقه‌ای آموزش و پرورش اردکان به جایگاه ورزش در بین دانش‌ آموزان به‌ ویژه دختران اشاره کرد و افزود: استعدادهای زیادی در بخش ورزش بانوان وجود دارد که می‌توان در ورزش مدارس آن‌ها را شناسایی کرد. 
وی تصریح کرد: با توجه به هزینه پایین برخی ورزش‌های تیمی برای بانوان و بستر مناسب سرمایه ‌گذاری، شرکت‌های خصوصی و دولتی باید در این ارتباط همکاری کنند.
حدود نیمی از ۱۸ هزار دانش آموز شهرستان اردکان دختر هستند که در مقاطع مختلف تحصیل می کنند.
اردکان ۹۸ هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.

**
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه گفت: تاکنون سه هزار اصله نهال به مناسبت فرارسیدن هفته منابع طبیعی در بین مردم ، ادارات ونهادها در راستای توسعه فضای سبز در این شهرستان توزیع شد. 
مرتضی سعیدی در گفت گو با خبرنگار ایرنا، افزود : تا آخرهفته منابع طبیعی بیش از۱۱هزار نهال رایگان توزیع خواهد شد . 
وی ادامه داد: برای توسعه فضای سبز با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی منطقه نهال های سازگار با محیط شامل سرو خمره ای ، سرو شیراز ، کاج تهران ، اقاقیا ، سنجد زینتی ، سنجد شیرین و تلخ است که توزیع می شود. 
این مسئول شرکت کارکنان اداره منابع طبیعی ابرکوه در نمازجمعه ، توزیع نهال رایگان در مراسم نماز جمعه و گلزار شهدا ، اجرای برنامه جنگلانه ، بذر پاشی در طبیعت باحضور مسئولان و تشکل های مردم نهاد و همیاران طبیعت ، نواختن زنگ همیار طبیعت درمدارس ، بازدید دانشجویان از پروژه های آبخیزداری و پروژه ترسیب کربن و توزیع نهال رایگان و غیره را 
بخشی از برنامه های هفته منابع طبیعی در ابرکوه بیان کرد . 
بیش از ۹۰ درصد مساحت شهرستان ابرکوه شامل ۴۸۰هزار هکتار منابع طبیعی است که با عنایت به شرایط اقلیمی خاص منطقه عمده عرصه ها را اراضی بیابانی و کویری به وسعت ۳۰۰ هزار هکتار تشکیل می دهد. 
بیش از ۲۲۷ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی ابرکوه مراتع است که از عرصه های با ارزش محسوب می شود. 
مرکز شهرستان ۵۳ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..