۲۴۰ مرکز علمی کاربردی دولتی در انتظار واگذاری به بخش خصوصی و تعاونی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: با توجه به مصوبه شورای عالی اداری و دستور رئیس جمهوری مبنی بر تعطیلی مراکز علمی کاربردی دولتی تا پایان سال تحصیلی 98-97، 240 مورد این مراکز به بخش خصوصی یا تعاونی ها واگذار می شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسین امید، روز پنجشنبه در نشستی با رئیسان مراکز علمی کاربردی استان یزد افزود: آیین نامه واگذاری این مراکز در حال تدوین است، ما شرط هایی از جمله حفظ کارکنان کنونی و استقلال مراکز علمی کاربردی در این ارتباط در نظر خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: از ۹۶۰ مرکز علمی کاربردی فعال در کشور، ۲۴۰ مورد از جمله مراکز فرهنگ و هنر، میراث فرهنگی و گردشگری، استانداری و دانشکده خبر دولتی هستند که با توجه به مصوبه شورای عالی اداری و دستور رئیس جمهوری در نیمسال دوم سال تحصیلی جاری دانشجوی جدید جذب نکردند.
وی شایعه کم توجهی دولت به مراکز علمی کاربردی را بی پایه دانست و تصریح کرد: مصوبه شورای عالی اداری و دستور رئیس جمهوری ، شامل همه دانشگاه های دولتی به غیر از دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی می شود.
امید، با یادآوری فعالیت های دانشگاه فنی و حرفه ای و علمی کاربردی به صورت مهارتی اظهار کرد: طبق سند چشم انداز برنامه ششم توسعه، تعداد دانشجویان دانشگاه های مهارتی باید به ۳۰ درصد افزایش یابد.
وی تعداد دانشجویان علمی کاربردی را در حال حاضر ۴۰۰ هزار نفر ذکر کرد و افزود: هم اکنون به طور میانگین ۱۰ درصد دانشجویان در دانشگاه های علمی کاربردی تحصیل می کنند که این نسبت در استان یزد ۷.۵ درصد است.
در حاشیه نشست یادشده ، کلینیک مشاوره اشتغال و کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد با حضور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور افتتاح شد. 
هم اکنون ۲۳ مرکز علمی کاربردی شامل ۱۵ مرکز دولتی، سه مرکز عمومی، سه مرکز خصوصی و ۲ مرکز وابسته در استان فعال است و افزون بر ۶ هزار دانشجو در ۱۵۰رشته در مقطع کاردانی و کارشناسی در این مراکز تحصیل می کنند.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..