به دنبال احیا و پویایی بافت تاریخی شهر یزد هستیم

شهردار یزد با بیان اینکه دنبال احیا و پویایی بافت تاریخی شهر یزد هستیم، گفت: یزد از ظرفیت‌های بسیار زیادی برخوردار است که باید این ظرفیت‌ها را به درستی مورد استفاده قرار داد.

به گزارش یزدی نیوزمهدی جمالی‌نژاد در دیدار معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه در شهرداری یزد به دنبال احیا و فعال کردن بافت تاریخی شهر هستیم اظهار داشت: با توجه به اهمیت مسئله بافت تاریخی و ثبت جهانی یزد، باید دنبال احیا و پویا کردن این بافت‌ها که نماد شهر یزد است باشیم.

شهردار یزد راه‌اندازی مجمع خیرین شهر‌ساز در استان یزد را یکی از کارهای بسیار خوب و شایسته عنوان کرد و گفت: با تشکیل این مجمع، کارهای بزرگی را در استان یزد می‌توان انجام داد و این مجمع در زیرساخت‌هایی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی است و متولی خاصی ندارد می‌تواند برای بهبود شرایط ورود پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: خیرین استان یزد در حوزه‌هایی که چندین سال پیگیری اصلاح و درست شدن آن بودند ورود پیدا کردند و با اقدامات خوب توانستند نسبت به حل آن اقدام کنند.

جمالی نژاد تصریح کرد: در این مدت کمی که در مسئولیت شهردار یزد در حال انجام وظیفه در استان دارالعباده یزد هستم اتفاقات خوب و مثبتی در تمام زمینه‌ها بالأخص در زمینه شهری رخ داده که از مهمترین آن، جذب سرمایه‌گذاران خوب از شهرها و استان‌های دیگر برای استان یزد است.

شهردار یزد با بیان اینکه پس از ثبت جهانی یزد جلسه بازآفرینی برگزار و مصوبات خوبی را در پی داشت افزود: متأسفانه این مصوبات به تصویب رسید و اگر این کار انجام گیرد می‌توانیم به آینده یزد خوش‌بین باشیم.

وی جنس اقدامات شهری و توسعه را بسیار خاص عنوان کرد و گفت: این جنس اقدامات مانند دارو عمل می‌کند به گونه‌ای که ابتدای آن تلخ، اما در نهایت شفابخش و امیدوار کننده است و مسائل شهری نیز به همین شکل است که پس از رفع مشکلات می‌توانیم شیرینی ثمره تلاش خود را بچشیم.

جمالی‌نژاد با تأکید بر اینکه شهرداری اولین خاک‌ریز مطالبات مردم است تصریح کرد: با توجه به اینکه مردم شهرداری را نزدیک‌تر به خود مشاهده می‌کنند به تبع انتظاراتشان بالا می‌رود و همه بدانند که کار شهرداری تعطیل بردار نیست و تلاش همگانی و مستمر را برای پویایی و سرزندگی شهر می‌طلبد.

شهردار یزد ادامه داد: باید دیوار بی اعتمادی بین مردم و شهرداری کم شود و مردم هم شهرداری را از خود بدانند، زیرا تمام اقدامات این سازمان برای رفاه حال مردم است.

 

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..