رئیس شبکه بهداشت یزد:

زنان ۳ برابر مردان از خانه‌های بهداشت خدمات دریافت می کنند

رئیس شبکه بهداشت شهرستان یزد با تاکید بر لزوم توجه بیشتر مردان به سلامت و پیشگیری از بیماریها گفت: در حال حاضر زنان سه برابر مردان از خانه های بهداشت خدمات دریافت می کنند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا اعلایی در جمع کارشناسان شبکه بهداشت شهرستان یزد با اشاره به اینکه هفته اول اسفندماه به عنوان هفته سلامت مردان نامگذاری شده است، اظهار داشت: سلامت مردان وابسته به مدیریت زنان در زندگی است و زنان می توانند مراقبت جدی از سلامت مردان داشته باشند.

وی با بیان اینکه زنان در زمینه دریافت خدمات بسته سلامت پیشرو بوده اند، افزود: مردان در حوزه پیشگیری خوب عمل نکرده اند بر این اساس لازم است مردان توجه جدی در این حوزه داشته باشند.

اعلایی، متوسط عمر زنان را ۷۸ سال اعلام کرد و با بیان اینکه متوسط عمر مردان کمتر است، تاکید کرد: ورزش کلید سلامت مردان است و همین امر به عنوان شعار امسال هفته سلامت مردان تعیین شده است.

وی با تاکید بر لزوم مراجعه مردان به مراکز خانه بهداشت و پایگاه های سلامت تصریح کرد: در حال حاضر زنان سه برابر مردان به این مراکز مراجعه می کنند که معتقدیم این فاصله باید کم شود.

اعلایی در مورد اطلاع رسانی در مورد خدمات قابل ارائه در خانه های بهداشت، بیان کرد: در برنامه تحول سلامت، هنوز در فاز اجرا هستیم که در این بخش نیاز به اطلاع رسانی مناسب وجود دارد و در این زمینه نیازمند همکاری رسانه ها هستیم.

رئیس شبکه بهداشت یزد ادامه داد: در یزد بیش از ۷۰ پایگاه و خانه بهداشت با ۸۰۰ پرسنل در حال فعالیت هستند که لازم است این خانه ها معرفی شوند و البته نیروهای مستقر در این پایگاه ها نیز باید تدابیر جدی برای جذب مردم به این مراکز بیندیشند.

وی یادآور شد: در طرح تحول سلامت، توسعه خانه ها و پایگاه های بهداشت و سلامت یکی از اهداف طرح بوده و در این راستا ۲۱ پروژه عمرانی نیز تصویب شده که البته بخش عمده ای از پروژه ها، طرح های جایگزین هستند.

اعلایی خاطرنشان کرد: در مجموع سه خانه بهداشت جدید و پنج پایگاه سلامت جدید راه اندازی خواهد شد که با این حساب با توجه به جمعیت، از استانداردهای در نظر گرفته، جلوتر هستیم.

 

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..