برای استقرار کانون وکلای یزد در بافت تاریخی دولت و ‌میراث فرهنگی همکاری نکردند

رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد با بیان اینکه بیش از ۸۳۰ وکیل پایه یک در دادگستری یزد فعالیت می‌کنند اضافه کرد: برای استقرار کانون وکلای یزد در بافت تاریخی نه دولت و نه میراث فرهنگی همکاری کرد.

به گزارش یزدی نیوز محمد حسین جعفری در نشست خبری با اشاره به اینکه کانون وکلای دادگستری قدیمی‌ترین نهاد مدنی کشور است اظهار داشت: با توجه به دولت‌های مدرن هم مطبوعات و هم کانون‌های وکلا در یک مسیر قدم بر می‌دارند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد حائل بودن بین مردم و حاکمیت از اهداف مشترک دو مجموعه کانون وکلا و رسانه دانست و گفت: یکسری مؤسسات و نهادهای مدنی باید حائل بین مردم و یک کشور باشند و رسانه این مسئولیت را برعهده دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه از روز ۱ تا ۷ اسفندماه به عنوان هفته وکیل مدافع نامیده شده است تصریح کرد: دکتر محمد مصدق در سال ۱۳۳۱ استقلال کانون وکلا را رقم زد و همه ساله این هفته پاس را می‌داریم.

جعفری با تأکید بر اینکه بودجه کانون وکلا با خود وکلا بوده است تصریح کرد: بودجه تشکیل کانون وکلا با دست خود وکلا و برای تقویت بنیان‌های کانون وکلا تأمین می‌شود و این نهاد به طور کامل خودگران است.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد سال ۱۳۹۵ را سال آغاز به کار این کانون در یزد عنوان کرد و گفت: کانون وکلای استان یزد بیست و چهارمین کانونی بود که به صورت مستقل و از خرداد ماه سال گذشته در سطح کشور راه اندازی شد.

وی اضافه کرد: از زمانی که به عنوان عضو و رئیس هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان یزد معرفی شدم تصمیم به افتتاح دفتر در بافت تاریخی گرفتم تا ارزش‌های دینی، ملی و مذهبی را اثبات کنم که با توجه به همکاری نکردن دولت و میراث فرهنگی در این زمینه، با همکاری دوستان موفق به این امر شدیم.

جعفری با بیان اینکه حضور کانون وکلا در بافت تاریخی می‌تواند امنیت اقتصادی و اجتماعی را در سطح استان و کشور بالا ببرد گفت: بسیاری از افراد منطقه بافت تاریخی که در کنار این کانون قرار دارند از حضور کانون وکلا در این منطقه بسیار خشنود شدند.

وی با اشاره به اینکه استقرار کانون وکلا در بافت تاریخی توانسته پیشگیری از جرائم مختلف و بسیاری مسائل و مشکلات این مناطق کاهش دهد افزود: بسیاری از وکلای بین‌المللی که به استان یزد وارد می‌شوند با مشاهده این کانون در بافت، این کانون را یکی از مراکز بسیار زیبا معرفی می‌کنند و مورد استقبال آن‌ها قرار می‌گیرد.

جعفری با بیان اینکه ۸۳۷ نفر از وکلای پایه یک در دادگستری استان یزد در حال فعالیت هستند عنوان کرد: ۳۵۹ نفر کارآموز وکالت نیز عضو کانون وکلای دادگستری استان یزد هستند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه در سال گذشته و امسال دو آزمون کارآموزی وکالت در استان یزد برگزار شد گفت: سال گذشته ۲۷۰۰ نفر و امسال ۱۸۰۰ نفر در این آزمون‌ها شرکت کردند.

جعفری در ادامه با بیان اینکه در سال اقتصاد مقاومتی معتقد به داشته‌های بومی هستیم و باید گفت در ساخت مسکن‌های مهر در شهر یزد باید به احیای بافت‌های تاریخی توجه می‌شد اظهار داشت: مسکن‌های مهر در یزد کمک خوبی برای مردم نبود و با توجه به زیرساخت‌های بافت تاریخی یزد اگر این کار این منطقه انجام می‌شد بسیار بهتر و تأثیرگذار تر بود و همچنین نیازی به گسترده کردن شهر هم نبود.

وی به فعالیت‌های این کانون در استان یزد اشاره کرد و گفت: مهمترین مسئله در کانون وکلای استان یزد مسئله آموزش است و در این مدت برنامه‌های بسیار خوبی در سطح استان انجام گرفت که دو همایش حقوق شهروندی برای مردم از مهمترین آن‌ها بود.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: اولین کلینیک حقوق شهروندی و بزرگ‌ترین اینفوگرافیک در منشور حقوق شهروندی در یزد نصب شده است.

جعفری در پایان با تأکید بر اینکه مردم چشمشان به زبان و قلم ما است گفت: کانون وکلای استان یزد در تلاش است تا با برگزاری کلاس‌های آموزشی، مردم را نسبت به قوانین و حقوقشان آگاه کند تا بتوانند به خوبی از حق و حقوق خود دفاع کنند.

 

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..