یازدهمین کنگره ملی آسم و آلرژی در یزد آغاز شد

یازدهمین کنگره ملی آسم، آلرژی و ایمونولوژی امروز با حضور جمعی از متخصصان بیماری آسم و آلرژی سراسر کشور در یزد آغاز شد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسن بمانیان، دبیر علمی کنگره،در حاشیه برگزاری یازدهمین کنگره ملی آسم و آلرژی در بیمارستان شهید صدوقی یزد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این کنگره به مدت سه روز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی یزد و مدیریت درمان تامین اجتماعی استان یزد برگزار می شود.


وی افزود: این کنگره با هدف پرداختن به بیماری های شایع آلرژی از جمله آسم و بیماری های شبیه آسم برگزار شده و مقالاتی در حوزه های آلرژی های بینی، سینوس، چشمی، پوستی، دارویی و غذای ارائه خواهد شد.

بمانیان عنوان کرد: بیش از ۵۰ سخنران از بین اساتید دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور از جمله دانشگاه شهید بهشتی، ایران، تهران، اصفهان، کرمان، آذربایجان شرقی و غربی، گیلان، مازندران و … در این کنگره به ارائه جدیدترین یافته های پزشکی در حوزه بیماری های آسم و آلرژی خواهند پرداخت.

دبیر علمی این کنگره ادامه داد: مقالات پژوهشی از سراسر کشور به دبیرخانه این کنگره رسیده که ۲۰ مورد از مقالات منتخب طی سه روز کنگره ارائه خواهد شد.

وی یادآور شد: به موازات کنگره اصلی که در بیمارستان شهید صدوقی یزد برگزار می شود، فردا و در دومین روز از کنگره، در سالن بیمارستان هراتی نیز برای پرستاران، مربیان بهداشت مدارس، مبتلایان به آلرژی و خانواده های آنها، دوره های آموزشی و راهکارهای پیشگیری و درمان برگزار می شود.

بمانیان تصریح کرد: در این کنگره، پزشکان عمومی، متخصصان داخلی، اطفال و رشته های فوق تخصص آلرژی، طب کار و … شرکت دارند.

وی با بیان اینکه دوره دهم این کنگره دو سال پیش در تهران برگزار شد، خاطرنشان کرد: این کنگره برای برخی گروه های شرکت کننده دارای امتیاز بازآموزی است.

 

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..