همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) انجام شد؛

دارالعباده در سوگ حضرت فاطمه زهرا(س)/دسته‌های عزاداری در خیابانها

دارالعباده یزد امروز در سوگ حضرت فاطمه زهرا (س) سیاهپوش است و در هر نقطه از شهر، مراسم روضه خوانی، مداحی، نذری پزان و عزاداری برپاست.

به گزارش یزدی نیوزامروز شهر یزد در سوگ حضرت زهرا (س) سراسر سیاهپوش است و در هسته مرکزی شهر، از سردر مغازه ها و بازار پرچم های سیاه آویزان است.

بازار سنتی یزد یکپارپه تعطیل است اما در حسینیه ها و مساجد شور عزاداری برپاست و ندای یا زهرا (س) از هر کوی و برزنی به گوش می رسد.

در بسیاری از مناطق مردم از شب گذشته دیگ های نذری را در خانه ها یا حاشیه پیاده روها به راه انداخته اند و نذورات خود را در سالروز شهادت بانوی دو عالم ادا می کنند.

امروز در امامزاده های یزد نیز مراسم ویژه ای به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) برگزار می شود و بسیاری از امامزادگان و بقاع متبرکه مجری طرح سوگواره یاس نبوی هستند.

در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در بسیاری از منازل مردم مراسم روضه خوانی برپاست و مردم در این مراسم ها حضوری گسترده دارند.

امروز در بیت آیت الله ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعمه یزد نیز مراسم عزاداری و ذکر فضائل حضرت زهرا (س) برپا شد و اقشار مختلف مردم و مسئولان در این مراسم شرکت کردند.

امشب نیز مراسم مداحی و سینه زنی در بسیاری از امامزادگان و مساجد یزد برپاست و روضه های سنواتی نیز به همین مناسبت برگزار می شود.

 

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..