فرماندار یزد تأکید کرد؛

لزوم اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در ایام نوروز ۹۷

فرماندار یزد بابیان این‌که همه تدابیر لازم به‌منظور پذیرایی مناسب از مسافران و گردشگران در ایام نوروز توسط دستگاه‌های ذیربط اتخاذ شود، گفت: اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با تأکید بر فرهنگ بومی و بهره‌گیری از نمادها و آئین‌های سنتی و محلی، در این ایام در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش یزدی نیوز«مصطفی سالاری» در جلسه هماهنگی ارائه خدمات به مسافران نوروزی در یزد، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین درگذشته تعدادی از هموطنان در سانحه غم‌انگیز و تأسف‌بار سقوط هواپیمای مسیر تهران-یاسوج، اظهار کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همچنین تشکیل ستاد خدمات سفر شهرستان از چند ماه گذشته اقدامات خوبی را برای استقبال از نوروز ۹۷ در سطح شهرستان توسط دستگاه‌های ذی‌ربط به‌ویژه شهرداری‌ها و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شاهد هستیم.

وی در ادامه با اشاره به ثبت جهانی شهر یزد در فهرست آثار یونسکو و ضرورت ارائه خدمات متفاوت نسبت به گذشته به مسافران و گردشگران، افزود: در این ایام گردشگران با یک نگاه ویژه به یزد سفر خواهند کرد بنابراین از همه نهادها و ادارات می‌خواهیم تا برنامه‌های خود را در قالب شهر میراث جهانی ارائه نمایند چرا که شهر یزد به‌عنوان شهر مرکز استان تابلوی تمام استان بوده و می توانند موجبات رونق صنعت گردشگری و افزایش حضور مسافران را در سایر شهرها و شهرستان‌ها را نیز به دنبال داشته باشد.

فرماندار یزد در ادامه خواستار برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های متنوع فرهنگی، هنری در ایام نوروز شد و تصریح کرد: معرفی فرهنگ و آداب و رسوم یزد و همچنین شاد، جذاب و خلاقانه بودن برنامه‌ها باید مدنظر نهادهای متولی باشد.

سالاری توجه به مسئله امنیت مسافران و گردشگران در ایام نوروز را مهم و ضروری دانست و بیان کرد: شهرستان یزد نقاط گردشگری زیادی را دارد که نه تنها باید آن‌ها را توسعه داد بلکه لازم است در خصوص امنیت مکان‌های گردشگری مرکز استان توجه ویژه‌ای شود.

این مقام مسئول در پایان بابیان این‌که تعامل و همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد و بخش خصوصی در پیشبرد برنامه‌های حوزه گردشگری مهم و ضروری است؛ تأکید کرد: تعامل دولت و بخش خصوصی در این بخش یکی از روش‌ها و اقداماتی است که علاوه بر ایجاد اشتغال پیشرفت مطلوب امور را در بردارد.

گفتنی است؛ مقرر شد جلسه‌ای با حضور متولیان امور فرهنگی به منظور هماهنگی برنامه های پیش بینی شده برای ایام نوروز در اسرع وقت تشکیل گردد. 

 

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..