نماینده مردم یزد:

نمایندگان برای استیضاح وزیر راه جدی تر شدند/ آخوندی کارت قرمز می گیرد؟

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: تعدادی از نمایندگان برای جمع کردن امضا جهت استیضاح وزیر راه آقای آخوندی در تلاش هستند و جدی تر شدند.

به گزارش یزدی نیوز سید ابوالفضل موسوی بیدکی نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در خصوص حادثه سقوط هواپیمای یاسوج گفت: مرحله اول بعد از این حادثه جمع کردن اطلاعات است، مرحله دوم چرایی این اتفاق و مرحله سوم بعد از چرایی ها یافتن مقصر و تصمیم گرفتن برای کسی که مقصر است. حالا می تواند وزیر باشد یا هرکس دیگری.

نماینده مجلس با اشاره به اینکه باید ابتدا علت حادثه مشخص شود و بعد از آن تصمیم در خصوص آن گرفته شود گفت: صنعت حمل و نقل پر از حادثه است و وزارتخانه راه و شهر سازی هم یکی از وزارتخانه های پر حادثه است.
موسوی با اشاره به این که باید به دنبال چرایی این اتفاقات و حوادث باشیم تصریح کرد: اگر اینگونه باشد که هر اتفاقی می افتد وزیر را استیضاح کنیم که نمی شود و باید به دنبال چرایی این اتفاقات باشیم .
نماینده مجلس شورای اسلامی در کمیسیون عمران در پاسخ به این سئوال که چرا وقتی هواپیمایی قبلا دچار نقص فنی بوده دوباره اجازه پرواز پیدا کرده است؟ گفت: ابتدا باید مشخص شود آیا علت سقوط هواپیما نقص فنی بوده یا خیر و بعد هم باید صبر کنیم تا گزارش نهایی بیاید چرا که به این گزارش های اولیه نمی شود اکتفا کرد و در مورد مسائل تصمیم گرفت، باید صبر کنیم تا گزارش نهایی آماده شود و بعد از آن تصمیم مقتضی بگیریم. 
موسوی در پاسخ به سئوال خبرنگار خبر فوری مبنی بر اینکه با اتفاقاتی از قبیل نفتکش سانچی، عدم مدیریت زلزله زدگان ، سقوط هواپیما یاسوج و دیگر اتفاقات رخ داده آیا شما نمره قبولی به آقای آخوندی می دهید یا خیر؟ گفت: این حوادث در این وزارت خانه پر حادثه مزیت بر علت است که به تلاش برخی نمایندگان به استیضاح آقای اخوندی منجر شده است.
نماینده مردم یزد افزود: خارج از این مواردی که مطرح شد حدود ۲۰ نفر از نمایندگان مجلس در تلاش هستند برای استیضاح آقای آخوندی امضا جمع کنند تا از وزیر راه و شهر سازی در مورد اقدامات وی در حوادث اخیر سئوال بپرسند. به هر حال وضعیت به جایی رسیده است که صلاحیت آقای آخوندی باید دوباره بررسی شود.

 

منبع:خبرفوری

 

بخش نظردهی بسته شده است..