برگزیده شدن دو اختراع دانشگاه یزد در جشنواره اختراعات بنیاد ملی نخبگان

«اسکنر دوبعدی باریکه الکترونی» و «اندازه گیر لحظه‌ای انرژی باریکه الکترونی با استفاده از لیزر» دو اختراع دانشگاه یزد بودند که در جشنواره اختراعات بنیاد ملی نخبگان برگزیده و به عنوان اختراع سطح سه در بنیاد شناخته شدند.

به گزارش یزدی نیوزدکتر «محمود برهانی» عضو هیات علمی دانشکده فیزیک دانشگاه یزد در این باره تصریح کرد: با همکاری دو مجموعه دانشگاه یزد و مجتمع پژوهشی ایران مرکزی(یزد) در جشنواره اختراعات بنیاد ملی نخبگان، از میان ۹۷ طرح ارسالی، دو اختراع «اسکنر دوبعدی باریکه الکترونی» و «اندازه‌گیر لحظه‌ای انرژی باریکه الکترونی با استفاده از لیزر» برگزیده شد و به عنوان اختراع سطح ۳ در بنیاد ملی نخبگان شناخته شد .

وی گفت: موفقیت امثال این طرح‌ها مرهون حمایتهای مالی و معنوی ارگان‌های تحقیقاتی، صاحبان صنایع و دانشگاه‌هاست و امیدواریم با مدیریت و صرف وقت بتوانیم از ایده های مبتکرانه و خلاقانه دانشجویان به نحو احسنت بهره ببریم .

برهانی در پایان نیز یادآور شد: این دو دستگاه در سال ۹۴ برای نخستین بار در جهان از سوی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده فیزیک دانشگاه یزد ساخته و در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسید.

 
 
منبع:ایسنایزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..