کورس زمستانه اسب‌های مادیان‌ در ابرکوه برگزار شد

رییس هیات سوارکاری شهرستان ابرکوه از برگزاری مسابقات کورس زمستانه مادیان‌ها در این شهرستان و قهرمانی مادیان «طوفان» در فینال این رقابت‌ها خبر داد .

به گزارش یزدی نیوز«سید طاها مطهری» ، با اشاره به رقابت ۱۸ راس مادیان نژاد «دره شور» از استان‌های یزد، فارس و به وی‍ژه مادیان‌هایی از شهرستان ابرکوه در این مسابقات، تصریح کرد: این مسابقات به علت محدودیت حضور اسب‌ها در پیست سوارکاری ابرکوه، در سه گروه و هر گروه با ۶ شرکت‌کننده برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در پایان رقابت‌های گروهی که در حضور مسئولان شهرستان پیگیری شد، مادیان «طوفان» به مالکیت رضا اسلامی و چابک‌ سواری اصغر آقاشیری، مادیان «پاشا خان» به مالکیت و چابک‌سواری جواد امینی و مادیان «خورشید» به مالکیت سجاد ابوالحسنی و چابک‌سواری ابوالفضل آقاشیری به‌عنوان برترین‌های هر گروه مسابقات معرفی شدند .

مطهری  تصریح کرد: در کورس فینال مسابقات که با حضور هفت اسب برگزیده اصلی گروه‌ها برگزار شد نیز در نهایت مادیان «طوفان» به مالکیت رضا اسلامی و چابک‌سواری اصغر آقاشیری عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد .

وی با بیان این که تاکنون این هیات ورزشی با وجود محدودیت‌ها و برخی مشکلات در حوزه سوارکاری، قریب ۱۳ دوره مسابقات مختلف در شهرستان برگزار کرده است، از برگزاری مسابقات زیبایی اسب و همچنین کلاس‌های آموزشی سوارکاری ویژه بانوان و آقایان در سال آینده خبر داد.

رییس هیات سوارکاری شهرستان ابرکوه در پایان نیز خاطرنشان کرد: ایجاد یک پیست استاندارد، دستگاه سونو اسب و همچنین متخصص بیماری‌های اسب از جمله نیازهای ورزش سوارکاری شهرستان است چرا که در مورد دو موضوع مورد نیاز اخیر گاهاً به دلیل بُعد مسافت شهرستان تا اولین مرکز تخصصی درمان بیماری‌های اسب، حیوان دچار بیماری تلف و به مالک آن خسارت هنگفتی وارد می‌شود .

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..