رویداد ملی استارتاپ «دمو شهر هوشمند» در یزد برگزار شد

هفتمین رویداد ملی استارتاپ « دموشهر هوشمند» روز شنبه در مراسمی با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعدادی از فعالان بخش خصوصی در حوزه فناوری های نوین و مدیران علمی در شهر یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزدر این مراسم معاون توسعه فناوری پارک فناوری پردیس با بیان اینکه فروش اختراع در بازار فرابورس انجام می شود ، گفت: ۴۰ کارگزاری در کشور ایجاد شبکه فن بازار و توسعه شبکه بروکرها فعالیت دارند.

حسین صابری افزود: ۱۴ کارگزار برای بازاریابی،‌ چهار کارگزار برای جذب سرمایه و ۲۰ کارگزار وظیفه تبادل فناوری و رفع نیاز شرکت‌ های دانش بنیان را به عهده دارند. 
وی افزود: توجه به فن بازار تخصصی و فن بازار منطقه‌ای در بازار از مقوله ها مهم بازار ایران است ولی عمده خریداران تولیدات این بخش، دولت است به گونه ای که ۶۳ درصد محصولات دانش‌ بنیان مربوط به این بخش است. 
وی افزود: اکوسیستم تولید فناوری در کشور دانشگاه، مرکز کار آفرینی، مرکز شتاب دهنده، مرکز رشد و پارک فناوری است و فن بازار در واقع برای تمرکز تحریک به تقاضا از سال ۱۳۸۳در ایران فعال شد تا شکاف تکنولوژی فناوری بین کشورها را به گونه ای پر کند.
معاون توسعه فناوری پارک فناوری پردیس با بیان اینکه مأموریت فن بازارها به ۲ بخش توسعه شبکه و زیرساخت ها و عملیات تجاری و فناوری تقسیم می‌شود، تصریح کرد: توانمندسازی به وسیله حاکمیت ، رسالت بخش اول و بررسی خروجی‌ها در بخش دوم، قرار دارد.
صابری به فروش اختراع در بازار فرابورس اشاره کرد و یادآور شد: فروش محصولات فناورانه در بخش خصوصی نیز انجام می شود به گونه ای که یکهزار محصول از سوی شرکت های غیردولتی خریداری شده است. 
وی تصریح کرد: ۵۰ اختراع در این بازار عرضه شده که برای ۳۰ مورد قرارداد به ارزش ۲۵ میلیون دلار بسته شده است.
این مسئول انتقال فناوری و جذب سرمایه‌گذاری برای تحقق اهداف فناوری‌های ایجاد شده را رویکرد جدی فن بازارها عنوان کرد و ادامه داد: محصولات فناورانه، خدمات تخصصی کسب و کار و طرح‌های فناورانه از جمله خدمات قابل ارائه در فن بازار است. 
همچنین مدیرعامل شرکت تعاونی پیشگامان کویر یزد به عنوان یکی از شرکت های تعاونی پیشتاز در حوزه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه شرکت ها باید به سمت آینده نگری و آینده فروشی بر مبنای افزایش بهره وری حرکت کنند، گفت: امروزه ارزش شرکت ها به سودآوری در آینده است.
محمدرضا رضایی نژاد افزود: شرکت های دانش بنیان بر اساس تفکر اثبات می شوند از این رو تغییر نگاه و مدیریت تجاری کشور و توجه به سرمایه های اجتماعی و نیروی انسانی از سوی شرکت ها ضروری است.
وی با بیان اینکه سرمایه و دارایی ثابت شرکت ها در آینده تنها یک سوم دارایی شرکت ها محسوب خواهد شد ، اضافه کرد: در آینده ‌ای نزدیک شرکت‌ ها بر مبنای سرمایه‌های اقتصادی، اجتماعی، انسانی و نمادین معرفی و ارزش‌گذاری می‌شوند. 
وی با اشاره به این‌که شرکت‌های دانش‌ بنیان باید به سمت آینده فروشی بروند، ‌افزود:‌ سرمایه‌گذاران باید یقین داشته باشند که در فعالیت اقتصادی و تجاری آنها از این پس بر مبنای ارزش آفرینی آینده آنها تعیین می‌شود. 
مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد افزایش ارزش افزوده را تغییر نگاه و مدیریت تجاری دانست و بیان کرد:‌ این شرکت تجربه کرده که نباید برای توسعه اقتصادی به بخش دولتی تکیه شود. 
رضایی‌نژاد استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و ایجاد ارتباط با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را مهمترین اولویت اجرایی عنوان کرد.
وی گفت: دارایی به تنهایی ارزش افزوده‌ای برای ما ایجاد نمی‌کند و سرمایه از جمله مهمترین دارایی توسعه‌ای است که علاوه بر ایجاد ارزش افزوده به بخش‌های مختلف انسانی،‌علمی، اجتاعی و فرهنگی تقسیم می‌شود.
'استارت‌آپ‌دمو شهر هوشمند' با محورهای امنیت هوشمند، گردشگری هوشمند، آموزش و ارتباطات هوشمند، فروشگاه هوشمند، سلامت هوشمند، حمل و نقل هوشمند و سایر زمینه‌های هوشمندسازی شهر برگزار شده است.
این رویداد با حمایت و همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری، مرکز فن‌بازار ملی ایران، پارک علم و فناوری استان یزد و شهرداری یزد و توسط فن‌بازار منطقه‌ای یزد و شتابدهنده پیشگامان در شهر یزد برگزار شده است.
هدف اصلی این رویداد، مذاکره مستقیم و رودرروی صاحبان ایده و استارت‌آپ‌ها با سرمایه‌گذاران فعال در زمینه توسعه و راه‌اندازی کسب و کارهای نوپا بود.
رویداد استارت‌آپ دمو حلقه ارتباطی خوبی بین کسب و کارهای نوپا و سرمایه گذاران ایجاد خواهد کرد.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..