توقیف و معدوم‌سازی ۳۰۰ کیلو سنگدان منجمد مرغ در اردکان

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان اردکان اعلام کرد : بیش از 300 کیلوگرم سنگدان منجمد مرغ در پست قرنطینه شبکه دامپزشکی شهرستان اردکان یزد توقیف و معدوم‌سازی شد .

به گزارش یزدی نیوز دکتر «شهرام شاکر» بیان کرد: پیروی گزارش پست قرنطینه دامپزشکی شهرستان اردکان در خصوص کشف محموله سنگدان منجمد مرغ، بیش از ۳۰۰ کیلوگرم سنگدان فاسد مرغ توقیف و معدوم‌سازی شد .

وی افزود: محموله مورد نظر فاقد هرگونه مجوز حمل و پیشینه بهداشتی بود و پس از آن که توسط بازرس ویژه کنترل فراورده‌های خام دامی شبکه دامپزشکی شهرستان اردکان مورد بررسی و بازدید قرار گرفت، براساس شواهد قابل مشاهده، فساد آن محرز شد، در نتیجه به منظور جلوگیری استفاده آن در چرخه مواد‌غذایی توقیف و معدوم شد .

این مسئول تصریح کرد: رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای در امر حمل و نقل دام و فراورده‌های خام دامی از نظر جلوگیری از خطر شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و انتشار عوامل بیماری‌زا در مناطق مختلف دارای اهمیت ویژه‌ای است.

وی ادامه داد: به همین دلیل کلیه مراحل حمل از جمله بررسی درخواست متقاضیان، صدور گواهی بهداشتی حمل، کنترل بهداشتی در طی ورود و خروج دام و فراورده‌های خام دامی از استان و تخلیه آن در مقصد تحت نظارت کامل دامپزشکی قرار دارد .

شاکر در پایان تصریح کرد: حمل دام و فراورده‌های خام دامی الزاماً می‌بایست تحت نظارت دامپزشکی و پس از اخذ مجوز از این ارگان صورت گیرد، در غیر این صورت از تردد چنین محموله‌هایی جلوگیری به عمل می‌آید .

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..