دختر آتش و آرزوی جهانی شدن

مهرناز ضرغامی' دختر 13 ساله ای که به دلیل جنگندگی خاص خود در مسابقات به او لقب 'دختر آتش' داده اند با کسب مدال نقره به تیم ملی ووشو راه یافت و حالا آرزوی بالا رفتن از سکوهای جهانی را دارد.

به گزارش یزدی نیوزاین دختر نوجوان که اهل روستای هاشم آباد از توابع دهستان چاهک شهرستان خاتم در استان یزد است با کسب مدال نقره و عنوان دومی کشور، به عضویت تیم ملی در آمد.

راهیابی یک دختر نوجوان از یک روستای محروم در شهرستان دور افتاده خاتم، افتخاریست که نصیب اهالی این روستا و این شهرستان و البته استان یزد شد.
مهرناز علاوه بر کسب مدال نقره در مسابقات کشوری انتخابی تیم ملی، چند مدال طلای مسابقات استانی را در کیسه دارد و قرار است به مسابقات جهانی برزیل در سال جاری میلادی نیز اعزام شود.
این دختر نوجوان، ورزش را از سال ۸۸ در روستای خود آغاز کرد اما آغاز فعالیت حرفه ای او از سال ۹۴ بود و سال های سال، وقت برای درخشیدن و کسب افتخار دارد.
خانواده این دختر، همه ورزشکارند و مربی مهرناز هم که به گفته خودش علاوه بر مربی گری، همه زندگی اوست و زحمات زیادی برای مطرح شدنش کشیده برادرش استاد مهدی ضرغامی است.
این نوجوان ورزشکار، روز شنبه به ایرنا گفت: افتخار می کنم که از یک روستای محروم توانسته ام به تیم ملی راه یابم و خوشحالم که عنوان دختر آتش را دارم.
وی کسب افتخار برای روستا، شهرستان و استان خود را بسیار مسرت بخش توصیف کرد و افزود: امیدوارم با کسب مدال های جهانی بتوانم جوابگوی زحمات و تشویق های همه که مرا در این راه همراهی کردند باشم.
مهرناز اظهار داشت: خواهر بزرگم، نسیم، قهرمان بسکتبال با ویلچر کشور و عضو تیم ملی ووشو است، برادرم که حکم استادی به گردنم دارد رئیس سبک بی شائولین ووشو استان و رئیس کمیته استعداد یابی هیات ووشو یزد و قهرمان ووشو کشور است.
وی تاکید کرد: مرضیه، خواهرش نیز در رشته بوچیا قهرمان کشور است و خواهر کوچکتر و یاور همیشگی اش، مهناز هم از قهرمانان ووشو در رده نونهالان است.
وی به نقش پررنگ خانواده اشاره کرد و تصریح کرد: قهرمان اصلی زندگی ما مادرمان است، امیدوارم با کسب مدال های جهانی و المپیک، بتوانم قدردان زحمات خانواده باشم.
وی تصریح کرد: همیشه نگاهم به دور دست بوده و هست و هدفی را دنبال میکنم که باعث سرافرازی نه تنها خانواده بلکه زادگاهم چاهک و شهرستان خاتم و استان یزد و کشورم ایران باشد.
ضرغامی خاطرنشان کرد: مسابقه بعدی انشاالله به لطف حق بعد از درون اردویی تیم ملی ،مسابقات جهانی ۲۰۱۸ برزیل در تیرماه سال ۹۷ است.
وی گفت: برای من که در ابتدای یک راه طولانی قرار دارم ماندن در اوج و کسب افتخار، با حمایت همه جانبه همه مسولان و مردم امکان پذیر است.
وی که در پایه متوسطه دوره اول (هفتم) تحصیل میکند، عنوان کرد: ورزش نه تنها در روند تحصیل من مشکلی به وجود نیاورده بلکه باعث پیشرفتم شده اگر چه در اردوهای زیادی حضور دارم و تقریبا نزدیک به نیمی از سال تحصیلی را نمیتوانم در مدرسه حضور داشته باشم که همکاری مدیر مدرسه و آموزش پرورش ناحیه ۲ یزد را می طلبد.
بانوی ووشوکار خاتم افزود: روزانه حدو ۶ ساعت تمرین می کنم 
و البته نباید از کمک های مجموعه سبک بی شائولین ووشو در استان یزد هم غافل بود.
رئیس هیات ووشو شهرستان خاتم گفت: برای اولین بار در شهرستان خاتم یک بانویی از دهستان چاهک به اردوی تیم ملی راه یافته که این افتخاری برای این شهرستان است. 
فرهاد منگلیان به ایرنا افزود: شهرستان خاتم در رشته ووشو استعدادهای فروانی دارد همانطور که در بخش اقایان نیز چندین ووشوکار مقام آور در مسابقات کشوری داریم.
وی اظهار کرد: هم اکنون ۵۰ ووشوکار در این شهرستان بطور فعال در این رشته حضور دارند و تعداد ۲۰۰ نفر نیز به نوعی در این رشته سرگرم هستند.
وی تصریح کرد: این شهرستان مهد استعداد ورزشهای رزمی مثل ووشو، تکواندو و کاراته می باشد و نیاز است تا برای این ورزشکاران با در اختیار دادن امکانات و مکان علاوه بر به باالفعل رساندن استعدادها از توانایی های آنها در مسابقات کشوری استفاده کنیم.
هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله ۲۴۰ کیلومتری شهر یزد واقع شده است.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..