معاون فرماندار:

اشتغال و سکونت اتباع خارجی در یزد ساماندهی شود

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید با همت بیشتر نسبت به ساماندهی وضعیت اشتغال و سکونت اتباع خارجی در این شهرستان به ‌عنوان یک مطالبه عمومی و مردمی اقدام کنند.

به گزارش یزدی نیوزمحمد علی جعفری، روزشنبه در نشست کارگروه ساماندهی اشتغال و سکونت اتباع خارجی شهرستان افزود: تاکنون بخش قابل ‌توجهی از مصوبات کارگروه اجرایی شده و بخشی نیز در قالب فرآیند هشت، در حال اجراست.

وی اضافه کرد: این کارگروه از نیمه دوم سال ۹۶ با هدف ساماندهی اتباع خارجی در ۲حوزه اشتغال و سکونت تشکیل‌ شد.
وی با اشاره به اینکه در قانون ۵۴ عنوان شغل است که مهاجرین خارجی می‌ توانند در آن فعالیت کنند، اظهار کرد: با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط و تشکیل گشت مشترک از واحدهای صنفی بازدید و اتباع خارجی شناسایی و به مراجع ذیصلاح معرفی می شوند.
وی خواستار اهتمام بیشتر نهادهای مسئول در برخورد قانونی با اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی شد.
جعفری تصریح کرد: انتظار داریم، اداره تعاون، مرکز بهداشت و اتاق اصناف به صورت ویژه گشت‌هایی را بدین منظور اختصاص دهند تا سرعت بازدید از واحدهای صنفی و ساماندهی نیروهای به کار گرفته شده افزایش یابد.
معاون فرمانداری یزد در خصوص سکونت اتباع خارجی نیز گفت: طرح ایجاد مهمانشهر در یزد مرکز استان با توجه به امکانات و محدودیت‌ها در شورای تأمین بررسی و نتیجه آن به شورای تأمین استان اعلام‌ شده است.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..