دانشگاه حکمت بنیان مهمترین نیاز توسعه علمی کشور است

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد با اشاره به نیازهای امروز دانشگاهی کشور برای موثر بودن در توسعه کشور، گفت: تمام پژوهش‌های علمی و دانشگاهی باید در راستای ارائه خدمت به انسان‌ها و ماهیت انسانی در جامعه تدوین و اجرایی شوند.

به گزارش یزدی نیوز«محسن رفیعیان» در پانزدهمین جشنواره روشنایی علم استان، با بیان این‌که بسیاری از مشکلات امروز به دلیل نبود حکمت است، اظهار کرد: در ایران گذشته حکیم ها نماد توسعه علمی بوده که دارای تعادلی مطلوب در باور و عمل بودند.

وی افزود: مراتب وجودی معرفت در گذشته شامل «علم، فناوری و نوآوری»، «فرهنگ»، «حکمت» و «وحی» بوده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد کمک کردن به انسان‌ها برای رسیدن اهداف عالی انسانی را یکی از مهمترین رسالت‌های دانشگاه‌ها و رشته‌های مختلف دانشگاهی دانست و بیان کرد: در جمهوری اسلامی ایران دانشگاه‌های ما باید به سمت توسعه حکمت بروند تا بتوانند در توسعه جامعه موثر باشند.

رفیعیان با بیان این‌که در دانشگاه حکمت بنیان مسئولان و برنامه‌ریزان دانشگاهی به سمت رشته‌های میان رشته‌ای می‌روند و اخلاق مدیریت و حقوق را در دستور کار خواهند داشت، گفت: حکمت، عرفان و معرفت علمی از جمله اولویت‌های اجرایی و برنامه‌ریزی دانشگاه‌های حکمت بنیان است.

این استاد دانشگاه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در حال حاضر بحث توسعه پایدار یکی از برنامه های در دستور کار دانشگاه‌ها و مسئولان دستگاه‌های اجرایی است، اظهار کرد: در چشم انداز توسعه پایدار تمام ظرفیت‌های زیست محیطی، انسانی و علمی در اختیار توسعه اقتصادی قرار می‌گیرند.

وی با بیان این‌که افراد و محققان علمی باید علم خود را در اختیار انسان بودن انسان‌ها بدانند، گفت: در دانشگاه حکمت بنیان موقعیت و رسالت تمام رشته‌های دانشگاهی در اختیار انسان ها قرار می‌گیرند.

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد در ادامه خاطرنشان کرد: تمام پژوهش‌های علمی و دانشگاهی باید در راستای ارائه خدمت به انسان‌ها و ماهیت انسانی در جامعه تدوین و اجرایی شوند.

این مقام مسئول در پایان سخنان خود فعالیت دانشحویان در بسیج را فرصت مناسبی برای پر کردن خلع موجود در حوزه فرهنگی و تربتی موجود در دانشگاه‌ها دانست و تأکید کرد: تشکل‌های دانشجویی نقش مهمی در تقویت روحیه پژوهشی دانشجوبان و دانشگاهیان ایفا می‌کنند.

 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..