امام جمعه یزد تأکید کرد:

لزوم نهادینه کردن سیستم فکری در نظام آموزشی کشور

امام جمعه یزد با بیان این که سیستم حفظ کردن نزدیک به ۵۰ سال است که بر کشور حاکم است، گفت: سیستم آموزشی کشور سیستم فکری نیست.

به گزارش یزدی نیوزآیت الله«محمد رضا ناصری یزدی» با بیان این‌که سبک زندگی یک معنای وسیعی است، اظهار کرد: سبک زندگی مقدمه و قبل از او هدف زندگی است که اگر کسانی بخواهند در سبک زندگی بحث کنند اگر به هدف زندگی توجه نکنند مباحثشان ناقص زمانی که به هدف زندگی نرسند نمی‌توانند سبکی هم برای آن انتخاب کنند.

وی افزود: شما باید یک هدف داشته و برای آن برنامه‌ریزی کنید و اگر برنامه نداشته باشید یعنی پیچیده و آشفته زندگی می‌کنید و به هدف خاصی هم دست نخواهید یافت.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: سبک زندگی یعنی شناخت مضرات کار و انتخاب بهتر برای پیشرفت بهتر است و انتخاب بهتر و برتر در سبک زندگی مقدمه‌اش شناخت هدف زندگی است.

ناصری یزدی با اشاره به این‌که برنامه‌ریزی برای زندگی در انسان‌ها دو حالت دارد یکی جنبه‌های فیزیکی و دیگری روحانی و معنوی است، تصریح کرد: جنبه روحانی، معنوی و الهی که در آن فکر و تفکر، عشق و علاقه است که در انسان افقی برای خودش دارد و باید در این دو بُعد فکر کرده و سبک زندگی را طرح‌ریزی کند.

این مقام مسئول در ادامه با بیان این‌که جهان امروز با پیشرفت تکنولوژی و علم و غیره، مغفول ماندن هدف زندگی را در پی داشته است، گفت: انسان در زندگی خود برای سالم ماندن ورزش می‌کنند، خوب غذا می‌خوردند و کارهای بسیاری انجام می‌دهند ولی سیاست‌مداران دنیا در حال تلاش هستند و به جان هم افتادند و در دنیای استکبار در حال ربایش از یکدیگر هستند ولو اینکه طرف مقابل نابود و از بین برود پس با این تفاسیر باید پرسید که آیا آن‌ها که تمام این کارها را انجام می‌دهند می‌تواند هدف زندگی باشد؟

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: انسان‌ها اگر عقل خود را به کار گیرند و فکر کنند که برای چه به دنیا آمدند و نتیجه آنچه می‌شود دنبال تخریب و نابودی دیگران نمی‌رود.

امام جمعه یزد افزود: اگر زندگانی بر این سبکی که دنیا در حال پیش رفتن است استوار بماند، برای هیچ است و تمام برنامه‌ریزی‌های برای زندگانی و لذت موقت و هیچ اثر و فایده‌ای هم در پی ندارد.

وی با بیان این‌که اسلام تفکر و تعقل را انسان می‌خواهد گفت: خداوند می‌فرماید انسان‌ها با تفکر و تعقل می‌تواند به رشد و تعالی برسد.

ناصری یزدی با تأکید بر این‌که سیستم آموزشی کشور سیستم فکری نیست افزود: سیستم حفظ کردن نزدیک به ۵۰ سال است که بر کشور حاکم است و بعضی از ما پس از چند سال درس خواندن می‌بینیم که تمام مسائلی که در یاد دارد حفظی است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این‌که برای سبک زندگی باید دو مقوله فکر کردن و تعقل یعنی انتخاب بهتر را سرلوحه کار خود قرار دهیم گفت: اگر می‌خواهید در سبک زندگی به آسایش و آرمش برسید باید دنبال هدف باشید زیرا خداوند برای خلقت انسان‌ها و مخلوقات هدف گذاشته است.

امام جمعه یزد در پایان با اشاره به این‌که کشور ما با انقلاب اسلامی خداوند را ملاک اعمال و رفتار خود قرار داده است اضافه کرد: امام راحل با شکست دشمنان دست ما را به دست خدا رساند و اسلام را در کشور حکم فرما کرد. 

 

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..