مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری :

شهرداران استان یزد گزارش عملکرد خود را برای مردم اطلاع رسانی کنند

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد گفت: شهرداران استان باید گزارش اقدامات و فعالیت های خود را به مردم ارائه کنند تا شهروندان در جریان امور انجام شده قرار گیرند.

به گزارش یزدی نیوزمحمود شاکری شمسی روز پنجشنبه در نشستی با شهرداران استان افزود: اعضای شورای شهر و روستا و شهرداران باید شفاف سازی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند نه اینکه در اتاق های خود را به روی مردم ببندند.

وی اظهار کرد: برخی شهرداران با وجود اینکه بارها با آن ها مکاتبه شد، گزارش کارکرد خود را ارائه کنند ، همراهی نمی کنند وقتی مردم در جریان عملکرد مسوولان قرار نگیرند، هزاران سئوال برای آنها به وجود می آید.
شاکری شمسی تصریح کرد:با تعامل بسیار خوبی که با مجموعه استان بین استانداری و شورای اسلامی شهرها وجود دارد، یزد از جمله استان‌هایی است که توانست، تمام شهرداران را در کوتاه‌ترین زمان انتخاب کند.
وی یادآور شد: براساس تفاهمنامه منعقده شهرداری ها باید نیم درصد از درآمدهای خود را به حساب انجمن کتابخانه های عمومی شهرها واریز کنند و این یک ضرورت است که باید انجام شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد هم در این نشست انجام اقدامات و فعالیت ها را شرط اول رضایت مردم دانست و گفت: اگر غیر از این باشد نتیجه ای که باید حاصل شود ، به دست نخواهد آمد.
محسن صادقیان افزود: شهرداران باید به جای نشستن در پشت میز و صندلی و حضور در دفتر خود،باید در بین مردم حضور یابند و بازدید از پروژه ها را در برنامه های کاری خود قرار دهند تا مردم شاهد اقدامات آنها باشد.
وی با بیان اینکه نگاه به بودجه دولتی رویکرد بسیار اشتباهی است ، اظهار کرد: باید به دنبال درآمدهای پایدار برای شهرها و فکرهای جدیدی داشته باشیم و از قالب فکرهای قدیمی خارج شد زیرا که ایده های قدیمی همان عملکردهای گذشته را به دنبال دارد، همچنین باید برای کسب درآمدهای پایدار پیشنهاد ارائه داد و نخواهیم کمبود بودجه را با اعتبارات دولتی جبران کنیم.
صادقیان افزود: شهرداران باید هر سال ۲۰ درصد از تکنولوژی‌های نوین را در بهسازی و انجام پروژه‌های عملیاتی استفاده کنند و به دنبال جذب سرمایه گذاری برای شهر باشند.
در این نشست شهرداران مسائل و مشکلات حوزه شهری خود را مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
حدود ۸۵ درصد جمعیت استان در ۲۱شهر سکونت دارند که ۱۱۷ نفر عضو شوراهای شهر هستند و کمتر از ۱۵ درصد جمعیت استان در مناطق روستایی و آبادی ها ساکن هستند.
استان یزد یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..