بیش از ۱۴۰۰ طلبه در استان یزد دروس حوزوی را می‌آموزند

مدیر حوزه علمیه یزد از تحصیل بیش از ۱۴۰۰ طلبه در استان یزد خبر داد و گفت: ظرفیت طلاب و روحانیون در آگاه سازی مردم با قوانین راهنمایی و رانندگی استفاده شود.

به گزارش یزدی نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شمس در نشستی با حضور سرهنگ جمشیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۱۴۰۰ طلبه در استان یزد در مدارس علمیه در حال تحصیل دروس حوزوی هستند اظهار داشت: همچنین در سطح استان یزد تعداد ۸۰ مُبلغ در طرح هجرت شرکت و در روستاها و مناطق محروم استان در امر تبلیغ فعالیت دارند.

مدیر حوزه علمیه یزد با اشاره به وجود ۶۰ مُبلغ در مدارس امین استان یزد خاطرنشان کرد: این مبلغین در ۶۰ مدرسه امین استان یزد مشغول به فعالیت در عرصه‌های مختلف مذهبی و فرهنگی هستند.

وی ادامه داد: با وجود این ظرفیتی که در حوزه‌های علمیه استان یزد وجود دارد می‌توان بهترین استفاده را برد و با برگزاری جلسات و همایشات مختلف برای روحانیون، طلاب و مبلغین، در امر آگاه سازی بیشتر مردم در قوانین راهنمایی و رانندگی گامی مؤثر برداشت.

شمس با تأکید بر مسجد محوری اضافه کرد: روحانیون به عنوان امین و معتمد و همراه مردم می‌توانند در انتقال مفاهیم مختلف نقش مؤثر و مثبتی را ایفا کنند.

مدیر حوزه علمیه یزد به یکی از طرح‌های خوب راهنمایی و رانندگی که در مدارس اجرا می‌شود اشاره کرد و افزود: طرح همیار پلیس یکی از طرح‌های تأثیرگذار و مثبتی بود که راهنمایی و رانندگی در سطح کشور اجرا کرد و نتیجه مثبت آن نیز در سالیان گذشته به خوبی مشخص و معین شد.

وی در پایان تأکید کرد: حوزه علمیه استان یزد در راستای رسیدن به اهداف عالی نظام و برقراری قوانین در سطح کشور اعلام آمادگی می‌کند و هر زمان که نیاز به برگزاری جلسات و همایشات برای فراگرفتن قوانین باشد بدون شک آماده هستیم.

حجت الاسلام سیدمحمدمحسن حسینی‌پور معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه یزد هم در این جلسه  فرهنگ‌سازی در اجرای قوانین در کشور را امری بسیار مهم و ضروری دانست و اظهار داشت: فرهنگ سازی در کشور قبل از انجام هر کاری می‌تواند تأثیرات مثبت بیشتری داشته باشد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه در بیان قوانین و مسائل شرعی نیاز به فرهنگ‌سازی در کشور هستیم گفت: با بیان بعضی طرح‌ها در کشور می‌بینیم که یا مردم توجیه نیستند و یا طرح ارائه شده با نواقصی روبه رو است که این عوامل نارضایتی‌هایی را در بین مردم به وجود می‌آورد.

وی با تأکید بر اینکه وضعیت دست‌اندازها در سطح شهر یزد اصلاً مناسب نیست اضافه کرد: اصلاً مشخص نیست که برای ساخت این‌گونه دست‌اندازها آیا استانداردی در نظر گرفته شده یا بدون استاندارد  ساخته می‌شود.

حسینی پور خاطرنشان کرد: امروزه قوانینی در راهنمایی و رانندگی وضع می‌شود که اطلاع رسانی صورت نمی‌گیرد و فرد پس از جریمه شدن متوجه قوانین جدید در حوزه راهنمایی و رانندگی کشور می‌شود که باید نسبت به این مسئله نیز توجه ویژه و خاص داشت.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه یزد افزود: عدم توجه به مسائل فرهنگی در داخل وسایل نقلیه از دیگر معضلات کشور است و افراد بدون توجه به مسائل فرهنگی و شرعی با خود حیوانات مختلف را همراه و در سطح شهر به نمایش می‌گذارند و یا با نصب سیستم‌های صوتی بزرگ به پخش صوت‌های نامتعارف با صدای بلند اقدام می‌کنند که این مسائل نیز باید مورد توجه راهنمایی و رانندگی قرار گیرد.

 

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..