راه‌اندازی شبکه ملی ارتباطات هیچ‌کس را بیکار نمی‌کند

عضو هیئت رئیسه مجمع عالی بسیج استان یزد گفت: اینکه عده‌ای بر این باورند که با راه‌اندازی شبکه ملی ارتباطات افراد بسیاری بیکار می‌شوند باوری اشتباه و نادرست است.

به گزارش یزدی نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمد کاظم مدرسی  در ششمین جلسه مجمع بسیج استان یزد با اشاره به اینکه طبق بررسی‌ها حدود ۸۰ درصد ظرفیت کاری دستگاه‌های مختلف استان بلااستفاده است اظهار داشت: متأسفانه فقط ۲۰ درصد نیروهای اداری دستگاه‌ها فعال هستند که یک معضل دستگاه‌ها به حساب می‌آید.

عضو هیئت رئیسه مجمع عالی بسیج استان یزد یکی از مهمترین معضلات امروز سیستم اداری استان و کشور را بروکراسی و دیوان سالاری دانست و گفت: باید با تدوین برنامه‌های راهبری و کاربردی نسبت به رفع مشکل سیستم اداری در کارگروه‌های مجمع عالی بسیج استان اقدامات لازم انجام گیرد.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات و معضلات سیستم اداری کارهای بسیاری می توان انجام داد اضافه کرد: راه‌اندازی شبکه ملی ارتباطات در کشور می‌تواند این مشکلات را حل و فصل کند و امنیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دینی ما وابسته به راه‌اندازی این شبکه است که البته باید در سه بخش تأمین زیرساخت‌ها، تأمین نیروی متخصص و تولید محتوا برنامه‌ریزی شود.

مدرسی ادامه داد: طبق تحقیقات انجام گرفته بیش از ۷۰۰ مورد خدمت در دستگاه‌های مختلف با تحقق دولت الکترونیک امکان انجام دارند که باید نسبت به زیرساخت‌های آن نیز در کشور توجه شود.

عضو هیئت رئیسه مجمع عالی بسیج استان یزد کمرنگ کردن فساد اداری، تسریع در روند اجرای خدمات و برطرف کردن زنجیره‌هایی که توان پاسخگویی ندارند را از جمله مهمترین ویژگی‌های تحقق دولت الکترونیک در کشور عنوان کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه عده‌ای بر این باورند که با راه‌اندازی شبکه ملی ارتباطات افراد بسیاری بیکار می‌شوند باوری اشتباه و نادرست است و مسئولان باید با ایجاد زیرساخت‌های دولت الکترونیک شرایط لازم برای ایجاد اشتغال پایدار و تسریع در ارائه خدمات را در دستور کار خود قرار دهد.

 

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..