معاون قوه قضاییه:

رفتارهای خشن برخی افراد جزو پنج جرم اصلی در کشور است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: رفتارهای خشن برخی افراد حداقل جزو پنج جرم اصلی در کشور است، باید برای پیشگیری از آن، اقدام های جدی با همکاری مردم و دستگاه های مسئول انجام شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمد باقر الفت، روز پنجشنبه در همایشی با عنوان صبر و مهربانی در یزد با اشاره به برنامه های قوه قضائیه در پیشگیری از جرائم، افزود: در این ارتباط بر اساس آمارهای موجود جرم اول اهانت ، تحقیر و تهدید است که انجام می شود.

وی ادامه داد: وضعیت موجود از ناهنجاری و آسیب های اجتماعی خبر می دهد، باید برای حل و رفع آن نسبت به برنامه ریزی و اقدام های مناسب توسط مردم و دستگاه های مسوول تلاش کرد.
این مقام قضایی تصریح کرد: در دعاوی خانواده ها نیز متاسفانه با خشونت خانگی و خانوادگی رو به رو هستیم که منجر به بروز اختلاف ، جدایی و طلاق می شود .
الفت به علت بروز جرائم خشن در جامعه اشاره کرد و یکی از مهمترین آنها را مهاجرت جمعیت از روستاها و گسترش حاشیه نشینی در شهرها ذکر کرد .
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه یادآور شد: برای پیشگیری و حل این معضل مهم قطعا قوه قضائیه وظایف خود را انجام می دهد، باید سایر متولیان فرهنگی و اجتماعی نیز اقدام و همراهی کنند.
به گفته الفت، ترویج روحیه صبر و مهربانی در میان خانواده ها و به خصوص ارائه آموزش های ضروری در میان مردم نقش مهمی در کاهش آسیب ها و جرائم اجتماعی دارد.
این مسوول همچنین از سازندگان فیلم های سینمایی و فعالان عرصه هنر برای فعالیت در این عرصه و تهیه برنامه های فرهنگی و هنری مناسب و به دور از خشونت خواستار همکاری شد.
الفت یادآور شد: وجود برخی فیلم ها که مروج خشونت در جامعه و بین مردم هستند، قطعا نقش مهمی در فرهنگ سازی بروز برخی جرائم دارد که باید از آنها جلوگیری شود.
در همایش صبر و مهربانی علاوه بر محمود زمانی قمی استاندار یزد ، تعدادی از مدیران اجرایی، فعالان فرهنگی و اجتماعی استان حضور داشتند.
هدف از برگزاری همایش یادشده فرهنگ سازی در خصوص صبر و مهربانی در جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی عنوان شد که در سالن شهید عباسپور شرکت برق منطقه ای یزد برگزار شد.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..