توفان با سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت شهر عقدای اردکان را در نوردید

کارشناس اداره کل هواشناسی یزد با بیان اینکه وزش باد و توفان از شامگاه سه شنبه در مناطق مختلف این استان آغاز شد، گفت: بیشترین سرعت توفان در عقدا از توابع شهرستان اردکان با سرعت 112 کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

به گزارش یزدی نیوزسیدحسن طباطبایی روز چهارشنبه افزود: سرعت وزش باد در شهرهای هرات و ابرکوه نیز به ترتیب با ۱۰۸ و ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

وی با بیان اینکه وزش باد هم اکنون در مناطق مختلف استان ادامه دارد، ادامه داد: سرعت وزش باد در شهرهای بهاباد و میبد ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت و در شهر یزد ۶۸ کیلومتر بر ساعت بود.
کارشناس اداره کل هواشناسی یزد ادامه داد: گرمترین نقطه استان در ۲۴ ساعت گذشته بافق با ۲۹ درجه سانتیگراد و سرد ترین نقطه استان شهر نیر و روستای بیداخوید با حداقل یک درجه سانتیگراد به ثبت رسید. 
طباطبایی افزود: دمای هوای شهر یزد در ۲۴ ساعت گذشته حداکثر ۲۷ و حداقل ۱۸ درجه سانتیگراد بود.
بادهای فصلی، اواخر و اوایل هر سال، در دشت یزد – اردکان شروع به وزیدن می کند.
شهر عقدا در ۱۰۰ کیلومتری شمال یزد مرکز این استان قرار دارد.
همجنین مسوول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست یزد با بیان اینکه میزان ذرات معلق هوا در مرکز این استان چهار برابر حد مجاز است، گفت: وضعیت هوای شهر یزد در شرایط ناسالم قرار دارد. 
مهدیه السادات حدادیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ساعاتی پیش بر اساس پیش بینی ها، استان یزد مانند بیشتر نقاط کشور به دلیل وزش بادهای فصلی درگیر گرد و غبار شد که این میزان در ساعات اولیه ورود (یک بامداد امروز ) توسط ایستگاه های سنجش آلودگی هوا حدود هشت برابر حد مجاز ثبت شد.
وی اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود، شهروندان از هرگونه تردد غیر ضروری حتی المقدور خودداری کنند.
استان یزد با یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت در مسیر کریدور شمال – جنوب و شرق و غرب کشور قرار دارد.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..