سرپرست معاونت عمرانی استانداری یزد:

لزوم بازآفرینی شهری با کمک بخش خصوصی و مشارکت مردم

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، گفت: بازآفرینی شهری با هدف ساخت محله، با کمک بخش خصوصی و مشارکت مردم محقق می‌شود .

به گزارش یزدی نیوز«محسن صادقیان» در نشست هماهنگی و هم‌اندیشی مدیران شهری و مسئولان ارشد بانک مسکن کشور،‌اظهار کرد: طرح بازآفرینی شهری باهدف ساخت محله و ایجاد تمام اجزای یک محله و با حضور شرکت‌های خصوصی و با مشارکت مردم انجام می‌شود .

وی افزود: برای موفقیت در اجرای طرح بازآفرینی شهری نیازمند گفتمانی واحد بین دستگاه‌های متولی هستیم .

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد هدف این طرح را ساماندهی و ایمن‌سازی بافت فرسوده، تأمین نیازهای جدید اسکان در بافت و ایجاد اشتغال دانست و نقش مشارکت مردم در این امر را ضروری عنوان کرد .

شهردار و برخی از اعضای شورای شهر یزد نیز در این جلسه بر اهمیت بافت تاریخی یزد و نقش آن در معرفی تاریخ یزد و ایران در جهان و همچنین ضرورت حفظ این میراث تاریخی و سرمایه‌گذاری در این بخش تأکید کردند .

مدیران بانک مسکن نیز ضمن تشریح روش‌های ارائه تسهیلات و نحوه همکاری در بازسازی و اجرای طرح بازآفرینی شهری پیشنهاد‌های خود را مطرح کردند .

در این جلسه حاضرین پیرامون راهکارهای مشارکت بانک مسکن در اجرای طرح‌های بازسازی و بازآفرینی شهری به‌ویژه در بافت تاریخی و فرسوده شهر یزد بحث و تبادل‌نظر کردند .

در پایان این نشست مقرر شد جلسات بعدی با حضور نمایندگان بانک مسکن، شهرداری و ادارات کل میراث فرهنگی و راه و شهرسازی به‌صورت هر دو هفته برگزار شود تا ضمن بازدید و بررسی شرایط محله‌های واقع در بافت تاریخی، روش‌های سرمایه‌گذاری و ارائه تسهیلات و مدل مشارکت‌ها طراحی شود .

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..