معاون فرهنگی دادگستری استان خبر داد؛

برگزاری همایش استانی صبر و مهربانی در یزد

معاون فرهنگی دادگستری یزد با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ صلح و سازش بین اقشار مختلف جامعه گفت: همایش استانی صبر و مهربانی روز پنج شنبه 26 بهمن ماه در یزد برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا عرشیان» در نشست خبری همایش استانی صبر، با اشاره به حضور پرشور اقشار مختلف جامعه در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما تأیید شده انبیاء و اولیاء است و مردم به عنوان عبادت و امر مقدس در یوم الله دهه فجر مشارکت کردند.

وی افزود: تلاش‌ها و فعالیت‌هایی که توسط پرسنل قضایی و اداری دادگستری انجام می‌شود باید بیش از پیش به اقشار مختلف جامعه منتقل شود .

معاون فرهنگی دادگستری یزد گفت: فعالیت‌های این معاونت درون و بروم سازمانی است که با هدف ارتقا فرهنگ دینی و سازمانی در دستور کار دادگستری استان قرار گرفته است .

عرشیان رسیدگی به امور معنوی، رفاهی، اردویی و اخلاقی را از دیگر موارد در دستور کار معاونت فرهنگی دادگستری یزد دانست و بیان کرد: دستگاه قضایی استان جایگاه برتر کشوری را در مسابقات قرآنی به خود اخصاص دادند .

وی ترویج معارف قرآنی را یکی از مهمترین اهداف و برنامه‌های معاونت فرهنگی دادگستری یزد دانست و بیان کرد: امسال هم بیش از ۹۰ درصد از متسابقین یزدی در مسابقات قرآنی دستگاه قضایی کشور حائز رتبه‌های کشوری شدند. 

معاون فرهنگی دادگستری یزد گفت: همایش استانی صبر و مهربانی روز پنج شنبه ۲۶ بهمن ماه ساعت ۸ صبح در سالن شهید عباسپور برق منطقه‌ای یزد برگزار می‌شود .

عرشیان تصریح کرد: ارتقای فرهنگ صلح و سازش، تقویت برادری و همدلی و مهربانی در جامعه، اعتلای فرهنگ قانون‌مداری و قانون محوری، کاهش زمینه‌های درگیری و کاهش ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی، از جمله اهداف برگزاری همایش استانی صبر و مهربانی در استان است.

این مقام مسئول در پایان با بیان این‌که ادای کلمات مهربانی ومحبت آمیز نقش مهمی در توسعه فرهنگ عمومی جامعه ایفا می‌کند، تأکید کرد: اصحاب رسانه هم باید سعی کنند با ارائه مطالب محبت آمیز در این حوزه نقش آفرینی داشته باشند.  

 
منبع:ایسنایزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..