افزون بر ۷۰ میلیارد ریال زکات در یزد جمع آوری شد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام (ره) استان یزد گفت: در سالجاری هفت میلیارد و 483 میلیون تومان زکات توسط مردم نیکوکار این استان پرداخت شد که 91 درصد از این مبلغ زکات مستحبی است.

به گزارش یزدی نیوزبه گزارش روز سه شنبه روابط عمومی کمیته امداد امام (ره) استان یزد غلامرضا مشعل چی افزود: بیشتر زکات جمع‌آوری‌شده مربوط به زکات مستحب (شجره طیبه) است و زکات واجب در برخی شهرستان‌ها همانند خاتم، بافق به اقلام کشمش، خرما و گندم به‌صورت محدود تعلق می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه کمیته امداد طبق قانون وظیفه جمع‌آوری و مصرف زکات برای امور محرومان و ساماندهی و پیگیری ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه را بر عهده دارد اظهار کرد: ۶۶۷ میلیون تومان از زکات دریافتی مربوط به زکات واجب است.
مشعل چی بابیان اینکه زکات ازجمله واجبات الهی برای ایجاد تعادل در جامعه بین افراد برخوردار و محرومان وضع‌شده است، گفت: حدود نیمی از زکات دریافتی برای رفع مشکلات محرومان در زمینهٔ معیشت، مسکن، جهیزیه، درمان، آزادی زندانیان آبرومند جرائم غیر عمد و هزینه تحصیلی مددجویان تحت حمایت و بخش دیگر زکات برای تکمیل، مرمت و بازسازی پروژه‌های عام‌المنفعه ازجمله مسجد، حسینیه، خانه عالم و مجتمع‌های فرهنگی هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه شهرستان تفت در سالجاری رتبه برتر در جمع‌آوری زکات را به خود اختصاص داد، افزود: بیشتر زکات مستحبی اهداشده به محرومان استان شامل سبد غذایی، میوه‌های فصل، مصالح ساختمانی، کالاهای ضروری برای جهیزیه نوعروسان، وسایل گرمایشی و سرمایشی، البسه، لوازم‌التحریر و وجوه نقد بود.
هم‌اکنون هشت هزار و ۴۷۰ نفر از اقشار نیازمند جامعه تحت حمایت بیمه خدمات درمانی کمیته امداد استان یزد قرار دارند که پنج هزار و ۴۵۲ نفر از این تعداد سرپرست خانوار هستند.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..