متکدیان حرفه‌ای در سطح معابر شهر یزد؛

معاون شهردار: دل‌رحمی یزدی‌ها مانع ساماندهی متکدیان و کودکان کار شهر است

معاون خدمات شهری شهرداری یزد با اشاره به طرح جمع‌‌آوری متکدیان و با تاکید بر این که برخی از این افراد به صورت حرفه‌ای به امر تکدی‌گری مشغول هستند، اعلام کرد: تنها دو متکدی از مجموع 312 متکدی جمع‌آوری شده شهر در 9 ماهه امسال بومی بودند.

به گزارش یزدی نیوز«حسین صالحیان» در جمع خبرنگاران یکی از مهمترین موضوعاتی که مدیریت پیشگیری از تخلفات یا به عبارتی اجرائیات شهرداری با آن مواجه است را معضل ایجاد سد معبر از سوی برخی کسبه به ویژه مغازه‌های میوه‌فروشی عنوان کرد و گفت: این مشکل به وی‍ژه در بخش‌های مرکزی شهر مانند خیابان امام خمینی(ره)، خیابان قیام و محدوده میدان امیرچخماق که محل بیشترین تردد گردشگران شهر نیز محسوب می‌شود، بیشتر به چشم می‌آید .

وی یکی دیگر از موضوعاتی که چهره شهر را به شدت نازیبا کرده است را مسئله تکدی‌گری و کودکان کار ذکر کرد و گفت: متاسفانه یکی از عمده مشکلاتی که در این باره با آن مواجه هستیم، دل‌رحمی خاص مردم یزد است که حتی در هنگام برخورد و جمع‌آوری این افراد از سوی ماموران مانع می‌شوند .

صالحیان در این باره تصریح کرد: برخی از متکدیان سطح شهر به صورت حرفه‌ای و نه از روی نیاز، فعالیت می‌کنند و از دل‌رحمی مردم یزد سوء استفاده می‌کنند به طور نمونه اخیراً با فردی متکدی برخورد کردیم که در جیب خود ۴۰۰ هزار تومان پول نقد به همراه داشت .

وی با بیان این که در ۹ ماهه امسال در مجموع ۳۱۲ متکدی از سطح شهر جمع‌اوری شدند که تنها دو نفر از انها یزدی بودند، افزود: عمده کودکان کار نیز که در سطح معابر شهر اقدام به فروش اقلامی مانند جوراب، گل و غیره می‌کنند نیز غیر بومی و برخی نیز غیر ایرانی هستند و گاهاً نیز دچار آسیب‌های اجتماعی دیگری نیز می‌شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری در ادامه به اقدامات صورت گرفته در حوزه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیز اشاره کرد و با اعلام این که خوشبختانه امسال تجهیزات انفرادی آتش‌نشانان شهر کامل شد، گفت: با توجه به گسترش آپارتمان‌سازی در شهر نیز یک مورد نردبان ۵۶ متری با اعتباری بالغ بر ۴.۵ میلیارد تومان برای آتش‌نشانی خریداری شد.

وی با بیان این که در شهر یزد ۹ ایستگاه آتش‌نشانی فعال است، از افزایش این تعداد به ۱۱ ایستگاه خبر داد و در این باره افزود: ایستگاه شماره ۱۰ آتش‌نشانی یزد هم‌اکنون دارای پیشرفت فیزیکی نقریباً ۷۰ درصدی است و ایستگاه شمره ۱۱ نیز کلنگ‌زنی شده و در حال عملیات اجرایی است.

صالحیان از تجهیز یک موتورسیکلت برای ارائه خدمات ایمنی در درون بازارهای سنتی شهر و نیز تدارک یکسری تجهیزات خاص برای خدماترزسانی در درون بافت‌های تاریخی و فرسوده خبر داد.

این مسئول در پایان نیز یکی از مهمترین اقدامات سازمان آتش‌نشانی را ارائه آموزش‌های لازم به شهروندان در راستای امر پیشگیری از حادثه به وی‍ژه در آپارتمان‌ها، بیمارستان‌ها و سایر بخش‌هایی که در اهمیت بیشتری برخوردار هستند، ذکر کرد.

 

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..