نماینده مجلس:

زنان سرپرست خانوار را برای خود اشتغالی، توانمند کنیم

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی گفت: باید با ارائه امکانات به زنان سرپرست خانوار، آنها را در ایجاد اشتغال پایدار توانمند کنیم.

به گزارش یزدی نیوزمحمد رضا صباغیان روز دوشنبه در حاشیه بازدید از بهزیستی بافق اظهار کرد:موفقیت زنان سرپرست خانوار در اشتغال زایی، تضمینی است.

وی با بیان اینکه حضور گسترده زنان سرپرست خانوار درعرصه اقتصادی در شهرستان بافق با توجه به شرایط موجود کم نظیر است گفت: انگیزه کاری بالا همراه با مهارت، این زنان را به اجتماعی کوچک با عملکرد عالی تبدیل کرده است.
نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی که به اتفاق رئیس بهزیستی، کارشناسان مرکز اورژانس اجتماعی وامور زنان سرپرست خانوار از روند اشتغال این قشر فعال بازدید می کرد افزود:هم و غم متولیان امر در کشور اشتغال زنان سرپرست خانوار و فعال کردن آنها در عرصه های اجتماعی و اقتصادی است.
وی با اشاره به اینکه فعالیت زنان سرپرست خانوار در این شهرستان ستودنی است گفت: تلاشمان را در این جهت انجام خواهیم داد که با پیگیری بانوان زحمتکش،تلاش آنها نیز منتهی به فرجام روشنی شود.
صباغیان با بیان اینکه بررسی مسائل معیشتی و درمانی خانواده های تحت پوشش بهزیستی،محور این دیدارها بود خاطر نشان کرد: تلاش و وظایف ما و بهزیستی بر مبنای کاستن رنج و آلام خانواده های آسیب دیده است.
تعداد ۶۴ زن تحت پوشش بهزیستی بافق قرار دارند که از این تعداد ۱۴ نفر شاغل در مشاغل خانگی هستند.
بهزیستی شهرستان بافق ۸۲۲ نفر نیازمند را زیر پوشش دارد.
مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شرق یزد قرار دارد.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..