۸۰ هزار دانشجو در استان یزد مشغول به تحصیل هستند

رئیس دانشگاه یزد از تحصیل ۸۰ هزار دانشجو در استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمد صالح اولیا عصر امروز در نشست دانشگاهیان، روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان یزد که با حضور محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور در سالن اندیشه استانداری یزد برگزار شد با اشاره به وضعیت آموزش عالی استان یزد اظهار داشت: اکنون ۸۰ هزار دانشجو در استان یزد مشغول به تحصیل هستند که به لحاظ نسبت دانشجو به جمعت رتبه دوم هستیم.

رئیس دانشگاه یزد با بیان اینکه به لحاظ کیفی هم بعد از تهران رتبه دوم کشور هستیم گفت: رتبه توسعه منابع انسانی دوم کشور و نسبت نخبگان به جمعیت هم رتبه دوم کشور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه شاخصه‌های استان یزد نشان دهنده رتبه خوب در کشور هستیم ولی در برخی موارد نیز نگرانی‌هایی داریم که در کشور نیز این نگرانی وجود دارد.

اولیا با اشاره به اینکه سهم تولید اقتصادی به مراتب در استان یزد بیشتر است گفت: تأثیرگذاری نیروی انسانی استان در حوزه علم و فرهنگ و اقتصاد نیز قابل توجه است.

رئیس دانشگاه یزد با اشاره به چالش‌های موجود در دانشگاه‌های یزد اظهار داشت: مهاجرت نخبگان، ظرفیت‌های خالی دانشگاه‌های یزد از مهمترین چالش‌های دانشگاه‌های استان یزد است و مشخص نیست که در آینده در چه مسیری حرکت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد شرایط کل کشور نشان می‌دهد که نیاز به تصمیمات جدی در شرایط سخت داریم و الان وضعیت این است که تصمیمات مهم و کلیدی باید در کشور گرفته شود.

اولیا با اشاره به ظرفیت‌های خالی دانشگاه‌های یزد گفت: تعدد مراکز عالی در کل کشور، تمرکز بیش از حد آموزش عالی در تهران از عوامل زیاد شدن ظرفیت‌های خالی در دانشگاه‌های استان یزد است و به طور قطع دانشگاه‌ها در تهران اجازه خالی ماندن ظرفیت‌های دانشگاه‌های خود را نمی‌دهند.

رئیس دانشگاه یزد خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط استان تهران، می‌توانیم با تمرکز بر دانشگاه‌های استان‌های دیگر، چالش‌ها و مسائل در تهران را کاهش دهیم و بدون شک این کار به نفع نظام آموزش عالی نیز است.

وی در پایان تصریح کرد: بحث کیفیت هم در کنار بهره‌وری مطرح می‌شود که در کنار آن نگرانی در بحث کیفیت هم داریم که با اتخاذ تصمیمات جدی نیاز داریم که در حوزه کیفیت هم پیشرفت داشته باشیم.

 

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..