استاندار یزد:

بخش آسیب‌دیده صنعت یزد نیاز به حمایت ویژه دارد

استاندار یزد گفت: بخش آسیب دیده صنعت یزد برای زنده ماندن نیازمند حمایت‌ها و نگاه‌های ویژه است.

به گزارش یزدی نیوز محمود زمانی‌قمی در نشست معاون اقتصادی رئیس جمهور با فعالان اقتصادی استان یزد با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: ۳۹ سال از روزهایی که مقاومت مردم برای استقرار قانون و ایجاد نظمی جدید می گذرد و در آستانه ۴۰ سالگی قرار داریم.

وی با بیان اینکه مقاومت های سال ۵۷ از درون و بیرون کشور برای آن بود که نظمی بروز و ظهور نکند، ادامه داد: امروز نیز تلاش برای این است تا نظم شکل گرفته را ناکارآمد جلوه دهند.

استاندار یزد با بیان اینکه در این زمان به یک بلوغ عظیم رسیده ایم و انتظار است تا رفتار ما در همه بخش ها نشان از این بلوغ داشته باشد، اضافه کرد: به ویژه در حوزه اقتصاد که خواست همه است و شرط بازگشت رونق و رفع مشکلات در این حوزه، توجه به اقتضای بالغ بودن در تصمیم گیری های اقتصادی است.

وی به معرفی پیشینه استان و ویژگی های یزد پرداخت و افزود: یزد توانسته تلفیق و رفاقتی بین فرهنگ دینی و تمدن و تاریخ ایرانی بوجود بیاورد و از این دو عنصر به قدری زیبا پیش رفته که شهر یزد به ثبت جهانی رسیده است و زیست مسالمت آمیز را در کنار سایر ادیان به عنوان نقطه قوت شناسانده است.

زمانی قمی با بیان اینکه تاثیر این مزیت برای توسعه و رونق اقتصادی بسیار مهم است اظهار داشت: توجه دولت به توسعه گردشگری است و یزد را به عنوان یک نقطه طلایی می داند که طبیعتا نگاه مانیز به این حوزه برای توسعه و ایجاد رونق باید جدی تر از شرایط موجود باشد.

وی با بیان اینکه یزد دارای فرهیختگان و اندیشمندان بزرگی بوده که به عنوان مزیت شناخته می شود گفت: بزرگان این استان وارد حوزه اقتصاد شده و خوشه های اقتصادی امروز در ۱۹ تعداد تکامل یافته و بخش دیگری نیز مطالعه شده و ابعاد توسعه ای ان نیز روشن شده است.

استاندار یزد با بیان اینکه مانند سایر استان‌های صنعتی گرفتاری های خاص خود را داریم، افزود: در حوزه اقتصادی نیز استان های صنعتی در جنگ تحریمی دچار مشکلاتی شدند و استان یزد هم از این قائده مستثنی نیست و بخشی از واحدهای استان فعال هستند و بخش دیگری هم که آسیب ندیده به حمایت نیاز دارد تا حفظ شود.

وی ادامه داد: بخش آسیب دیده نیز لازم است برای حمایت و زنده بودن مورد توجه باشد و در عین حال نیز به سرمایه گذاری های جدید نیاز است که از طریق مرکز خدمات سرمایه گذاری در این زمینه اقدام خواهد شد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..