بیش از ۱۰۰۰ کودک یزدی تحت پوشش غربالگری شنوایی قرار گرفتند

مدیرکل بهزیستی استان یزد از قرار گرفتن بیش از ۱۰۰۰ کودک یزدی سال گذشته تحت پوشش غربالگری شنوایی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز جلیل عفتی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به انجام طرح غربالگری شنوایی کودکان ۳ تا ۵ سال در مهدکودک‌های شهرستان‌های یزد و میبد اظهار داشت: این طرح همزمان با گرامیداشت دهه فجر در این دو شهرستان افتتاح شد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد خاطرنشان کرد: سال گذشته با اجرای این طرح به صورت پایلوت در مهدهای کودک یزد هزار و ۵۰ کودک تحت پوشش غربالگری شنوایی قرار گرفتند.

وی با اشاره به گسترش این طرح در سطح استان یزد افزود: طرح غربالگری شنوایی امسال در شهرستان‌های یزد و میبد اجرا و در نظر داریم در کلیه شهرستان‌های استان آن را گسترش دهیم.

عفتی با قدردانی از مهدهای کودک که در جهت سلامت فرزندان تلاش می‌کنند اضافه کرد: آگاه‌سازی مدیران و مربیان مهدهای کودک در مرحله اول و حساس سازی خانواده از طریق مهدها در مرحله دوم از جمله اهداف اجرای طرح غربالگری شنوایی در استان یزد است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در ارتباط با نحوه اجرای طرح غربالگری شنوایی در استان یزد گفت: شناسایی موارد کم شنوایی و ارجاع برای درمان بعدی و پیگیری تا درمان کامل از سوی بهزیستی در این طرح صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت دوران کودکی و سنین زیر ۶ سال گفت: حساسیت این دوران بسترسازی و فراهم آوردن زمینه رشد سالم و تشخیص اختلالات را ضروری می‌کند و ما در قبال سلامت نسل آینده جامعه مسئول هستیم.

عفتی با اشاره به پوشش صددرصدی غربالگری شنوایی نوزادان در استان یزد خاطرنشان کرد: این پوشش باعث شده در حال حاضر ما ورودی ناشنوایی در مدارس استان یزد را شاهد نباشیم.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..