آذری جهرمی: پیاده سازی شهر هوشمند بازاری برای ایجاد کسب و کارهای نوپاست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پیاده سازی شهر هوشمند بازاری برای کسب و کارهای نوپا برای ارائه محصول خود ایجاد می کند.

به گزارش یزدی نیوز محمدجواد آذری جهرمی دقایقی قبل در نشست شورای راهبری آی سی تی استان یزد اظهار داشت: "ما می‌توانیم" کمترین نتیجه فعالیت با برنامه‌ریزی دقیق و ساماندهی تمام ظرفیت‌ها است که امروز در یزد شاهد این نتیجه هستیم.

وی ادامه داد: استان یزد با توجه به وجود قوی تعاونی ها به ویژه تعاونی پیشگامان از سطح بسیار خوبی در حوزه فناوری اطلاعات برخوردار است و این سطح نسبت به دیگر نقاط کشور بسیار بالاست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ضرورت تقویت مرکز توانمندسازی در استان یزد تاکید کرد و افزود: اعتبارات این مرکز برای سال آینده تاکید شد که به دوبرابر برسد و این مرکز بتواند بهتر و بیشتر فعالیت داشته باشد.

آذری جهرمی موتور جست و جوی پارسی جو را یکی از افتخارات استان یزد و کشور دانست و گفت: این مجموعه نیازمند حمایت از جنس مشاوره برای رشد است و حتما باید زمینه رشد این موتور جست و جو فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه وی و خانواده اش از این موتور جست و جو در منزل استفاده می کنند، گفت: این پروژه نشان دهنده عزم و ارائه و غیرت ایرانی و یزدی است که به نحو بسیار خوبی به نتیجه رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ایجاد شهر هوشمند را دارای دو مزیت دانست و گفت: مدیریت امور شهری و بهبود خدمات رسانی به مردم این دو ویژگی را تشکیل می دهد به ویژه اینکه پیاده سازی شهر هوشمند بازاری برای کسب و کارهای نوپا برای ارائه محصول خود ایجاد می کند.

آذری جهرمی تصریح کرد: این حرکت شهرداری یزد در راستای شهر هوشمند یک اقدام بسیار بزرگ در حوزه آی سی تی است و طبیعتا نظام صنفی رایانه و دانشگاه استان یزد باید این فرصت را غنیمت بشمارند و در کنار شهرداری قرار گیرند و این پروژه به پیش برود.

وی ادامه داد: اپراتورها اگر در عرصه توسعه شهر هوشمند بخواهند فعالیت داشته باشند، لازم است که آنها گسترش خدمات بدهند و نقاط کور نداشته باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: ۳۸۶ روستا تا پایان سال آمادگی بارگذاری تلفن ثابت را دارند و با همان کیفیت و خدمات و نرخ مکالمه شهرها خدمات به آنها ارائه می‌شود.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..