تجربه ۸ سال دفاع مقدس پیشرفت‌های نیروی هوایی کشور را رقم زد

ریاست بازرسی پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان گفت: تجربه هشت سال جنگ تحمیلی پیشرفت‌های نیروی هوایی کشور را رقم زد.

به گزارش یزدی نیوز سرهنگ خلبان محمد جواد لطفی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به عنوان حقیقتی زنده و ماندگار، بازتاب اندیشه نورانی و استوار ابر مردی است که دیدگاه‌ها و آرای سیاسیش نه تنها برای مردم مسلمان بلکه برای همه جهانیان پایا و پویا است.

ریاست بازرسی پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان ادامه داد: در هر کشوری نیروهای مسلح یکی از پایه‌های حکومت است که مسئولیت حفاظت و حراست از کشور را بر عهده دارد، لذا زمانی که امام راحل در دوران هجرت به حکومت اسلامی می‌اندیشیدند طبیعی بود که موضوع نیروهای مسلح بیش از هر زمان مورد توجه معظم له باشد.

وی خاطرنشان کرد: ارتشیان در آن زمان تاب و تحمل اینکه دشمنان بخواهند بر کشور حاکم باشند و این نهاد بزرگ و قدرتمند را در دست بگیرند نداشت و در حرکتی خودجوش به‌صف انقلابیون پیوستند و رژیم طاغوت را با شکستی بزرگ مواجه کردند.

لطفی با اشاره به اینکه کارکنان نیروی هوایی ماه‌ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کارهای بسیاری در ارتباط با انتشار پیام‌های حضرت امام و هماهنگی بین نیروها و اقشار مختلف مردم ایفا کرد گفت: در روز ۱۲ بهمن‌ماه برنامه‌ریزی‌های بسیاری در جهت حفاظت از امام در زمان ورود به ایران انجام گرفت.

ریاست بازرسی پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان با بیان اینکه نیروی هوایی در هیچ زمانی پشت به ملت نکرده و نخواهد کرد افزود: این سازمان با دعوت از مرجع و مقتدای خویش، با وفاداری و حمایت از اسلام در کنار رهبر و مردم صحنه‌های بدیعی از عشق و ایثار را ترسیم کرده است.

وی با اشاره به ساخت تجهیزات پیشرفته در ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: ساخت هواپیماهای مختلف، موشک‌ها، رادارها، بمب‌های هوشمند، هواپیماهای بدون سرنشین و رادار گریز، تعمیر و ساخت انواع قطعات در وزارت دفاع، ارتش و نیروی هوایی در حال انجام و پیگیری است که عمده فعالیت‌های این عزیزان با استفاده از تجربیات هشت سال دفاع مقدس به دست آمد.

لطفی افزود: ساخت این‌گونه وسایل مایه افتخار است، اعتبار ارتش و نیروهای مسلح به استقلال آن، داشتن قدرت اقدام در مقابل دشمن و سرافرازی و غرور در برابر بیگانگان و قدرت بازدارندگی آن است، این‌ها همه از برکات وجود خودکفایی در نیروهای مسلح است.

 

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..