ناوگان حمل و نقل عمومی مهریز، فرسوده است

مدیر عامل سازمان حمل و نقل مهریز از فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر خبر داد و توسعه و جوان‌سازی این ناوگان را برای ترغیب شهروندان به استفاده بیشتر از آن مهم و موثر خواند.

به گزارش یزدی نیوزر مورد وضعیت ناوگان حمل و نقل شهری و برون شهری مهریز گفت: در حال حاضر تعداد پنج دستگاه مینی‌بوس درون شهری برای جابجایی همشهریان مهریزی خدمات ارائه می‌کنند، البته این در حالی است که تعداد ۲۶ دستگاه تاکسی گردشی نیز در داخل شهر فعالیت می‌کنند.

وی افزود: مهریز دارای ۲۱ تاکسی تلفنی با بیش از ۲۰۰ دستگاه خودروی فعال و همچنین دو مرکز تاکسی بی‌سیم با افزون بر ۵۰ دستگاه خودرو هست که به مردم خدمات می‌دهند.

وی با اشاره به این که تعداد چهار موسسه فعال مینی‌بوسرانی با بیش از ۷۵ دستگاه مینی‌بوس در بخش سرویس مدارس و کارخانجات شهرک‌های صنعتی مهریز فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: البته تعداد ۱۱ دستگاه اتوبوس و ۳۶ دستگاه سواری کرایه نیز در محور مهریز – یزد برای جابجایی شهروندان مهریزی به مرکز استان و بالعکس، تردد دارند.

یزدی در این رابطه به فعالیت بیش از ۴۰ دستگاه خودروی عمومی در قالب سه موسسه وانت تلفنی در مهریز نیز اشاره کرد.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل مهریز در همین رابطه از فرسودگی بالای ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر خبر داد و گفت: به عنوان نمونه چند سال از عمر فرسوده اتوبوس‌های این ناوگان می‌گذرد ولی با توجه به گران بودن اتوبوس و نبود یارانه، در حال حاضر امکان نوسازی این ناوگان وجود ندارد و با بهسازی آن در تلاش برای ارائه خدمات بهتر هستیم.

وی اظهار می‌کند: البته رایزنی‌هایی برای افزایش چند دستگاه مینی‌بوس جهت ارائه خدمت مطلوب‌تر در دورن شهر مهریز انجام شده تا از طریق نوسازی و افزایش تعداد ناوگان اقدامات مناسبی انجام شود.

یزدی در مورد تاکسی‌های مهریز نیز یادآور شد: تنها دو دستگاه تاکسی فرسوده در مهریز تاکنون نوسازی شده ولی با این وجود صاحبان چند دستگاه تاکسی فرسوده پیکان نیز درصدد نوسازی هستند.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل مهریز از پایان عملیات نوسازی ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی شهر تا پایان سال خبر داد و تاکید کرد: توسعه و جوان‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی می‌تواند در ترغیب شهروندان برای استفاده بیشتر از این ناوگان موثر واقع شود.

 

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..