بخشدار: ۹۵ درصد روستاهای مهریز زیر پوشش فرستنده دیجیتال قرار گرفت

بخشدار مرکزی مهریز گفت: به برکت انقلاب اسلامی و پیگیری و همراهی مسوولان و مردم ، افزون بر 95 درصد مناطق روستایی این بخش زیر پوشش فرستنده دیجیتال و شبکه های مختلف صدا و سیما قرار گرفته است .

به گزارش یزدی نیوزمهدی دهقانی زاده روز شنبه افزود: به میمنت دهه فجر انقلاب اسلامی به تازگی روستاهای فخر آباد ، هنزا و دره در دهستان میانکوه با صرف افزون بر چهارمیلیارد ریال زیر پوشش فرستنده دیجیتال قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این روستاها دارای ۵۰۰ خانوار جمعیت هستند ادامه داد: از این میزان اعتبار حدود سه میلیارد ریال توسط صدا و سیما و بقیه نیز توسط بخشداری و با همکاری و پیگیری دهیاران و شوراهای اسلامی تامین و هزینه شده است.
این مسوول با اشاره به اینکه دریافت برنامه های مختلف صدا و سیما از طریق فرستنده دیجیتال جزو مطالبات مردم ساکن در روستاهای بخش مرکزی مهریز است ابراز امیدواری کرد تا تمام مناطق زیر پوشش قرار گیرند. 
دهقان زاده از دیگر اقدام های خوب و ارزنده دولت تدبیر و امید برای روستاهای شهرستان مهریز را تصویب ۲ دهیاری جدید برای روستاهای این شهرستان ذکر کرد .
دهقانی زاده گفت: با پیگیری های صورت گرفته و براساس ماده واحده قانون تأسیس دهیاری های خودکفا در روستاهای کشور مصوب ١٣٧٧،مجوز تأسیس ۲ دهیاری جدید برای روستاهای مزرعه هاجر (میرزا جعفری) و مهدی آباد هر ۲ از دهستان تنگچنار با امضای وزیر کشور صادر و هم اکنون تعداد دهیاری های شهرستان از ٤٤ دهیاری به ٤٦ دهیاری افزایش یافت.
از جمعیت ۵۰ هزار نفری مهریز ۳۵ درصد در پنج دهستان ارنان ، خورمیزات ، تنگچنار ، بهادران و میانکوه در ۱۴۰ روستا زندگی می کنند.
مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..