تاکید استاندار یزد بر حضور مدیران استان در شهرستان خاتم و بررسی مشکلات مردم

استاندار یزد با بیان اینکه شایسته است مسوولان استان به شهرستان دور افتاده خاتم سر بزنند، مدیران را موظف کرد که در این منطقه حضور یافته و با مردم و نمایندگان آنها گفتگو کنند.

به گزارش یزدی نیوزمحمود زمانی قمی، جمعه شب در نشست شورای اداری خاتم افزود: بزودی معاونین عمرانی و سیاسی استاندار به همراه مدیران مرتبط با درخواست های مطرح شده در این نشست، به خاتم اعزام می شوند تا مسائل را واکاوی کرده و با شهرداران و روسای شورا به گفتگو و ارائه راهکار بپردازند.

وی با بیان اینکه صاحبان اصلی انقلاب، مردم هستند اضافه کرد: موظفیم خدمت به آنها را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
وی با اشاره به اینکه برق از جمله نعمت هایی است که بعد از انقلاب، مردم این شهرستان از آن برخوردار شدند و باید در این زمینه شکرگزار باشند یادآور شد: نقش مردم خاتم در دفاع مقدس بسیار برجسته بوده است.
استاندار یزد در ادامه با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب و با بیان اینکه امروز، بازیگر اول خاورمیانه، انقلاب اسلامی است تصریح کرد: دشمنان به دنبال این هستند تا این دولت را ناکارآمد نشان دهند. 
زمانی قمی بیان کرد: اعتبارات ما محدود است و با اعتبارات محدود هم می توانیم کارهای محدود انجام دهیم.

**ایجاد اشتغال با سخنرانی امکان پذیر نیست 
استاندار یزد همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: برای رفع بیکاری، بخش خصوصی باید وارد میدان شود و دولت هم از رقابت با بخش خصوصی دست برداشته و کمک کرده و در این بخش تسهیلگری نماید. 
وی یادآور شد: دولت نمی تواند مستقیما مشکل بیکاری را حل کند و باید بخش خصوصی در این زمینه کمک نماید.
زمانی قمی به بحث کم آبی اشاره و اظهار کرد: کشور، کم آب است و استان ما هم کم آب تر و این موضوعی نیست که ما یک ستاد زده و بگوییم بعد از ۶ ماه آب دار می شویم، کمبود آب یک بحران است و نمی توان برای آن زمان تعیین کرد.
وی گفت: ما باید براساس قواعد زمین اوضاع را اداره کرده و با این وضعیت، سازگاری را تعریف کنیم که اولین اصل سازگاری نیز اصلاح الگوی مصرف است.
وی عنوان داشت: آموزش و پرورش، خانواده ، معلمان و هنرمندان باید در بخش اصلاح الگوی مصرف، آموزش های لازم را ارائه دهند.
فرماندار خاتم هم به بیان پتانسیل های شهرستان پرداخت و افزود: این منطقه از پتانسیل خوبی در بخش صنعت توریست و گردشگری برخوردار است و تاکنون چهار منطقه از این شهرستان از جمله روستاهای کرخنگان، چنارناز، ولیعصر و کندر به عنوان روستاهای هدف گردشگری شناخته شده اند.
فرجام فاضلی افزود: تکمیل کمربندی هرات و چاهک، باند دوم هرات به هرابرجان و باند دوم مسجد ابوالفضل تا مروست از جمله مهمترین نیازها و اولیت های مردم این شهرستان است.
وی همچنین به اهمیت توسعه بخش بهداشت و درمان شهرستان و تجهیز امکانات این بخش اشاره کرد.
هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله ۲۴۰ کیلومتری شهر یزد واقع شده است.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..