انصاری:

فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نمی‌توانند مشکلی از کشور ‌حل کنند

معاون رئیس‌جمهور گفت: وقتی به کیفیت نگاه می‌کنیم می‌بینی که‌ فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نمی‌توانند مشکل کشور را در زمینه‌های مختلف حل کنند.

به گزارش یزدی نیوزجمشید انصاری در ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که در سالن اندیشه استانداری یزد برگزار شد با تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: برگزاری جشن‌های این ایام فرصتی برای آشنایی نسل جوان با آرمان‌های انقلاب می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه استان یزد نقش ارزنده‌ای در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی ایفا کرده است گفت: بزرگانی در این استان در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی مؤثر بودند.

وی خاطرنشان کرد: بهبود محیط کسب و کار که یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است و در این راه باید به مفهوم صحیح و درست بهره‌وری برسیم.

انصاری اضافه کرد: اقتصاد منطق خود را دارد و همه فعالان در این عرصه، نسبت به مشکلات و مسائل آن آشنایی دارند و نمی‌توانیم خارج از قوانین کاری انجام دهیم و تأکید کنیم که فعالیت موفقی باشد.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه کالاهای تولیدی در کشور باید به‌نوعی باشد خودش با خواسته‌های مصرف کننده همخوانی داشته باشد و این قاعده استاندارد است تصریح کرد: اگر کالایی استاندارد لازم را نداشته باشد در بازار مصرف به خوبی جا نمی‌افتد.

انصاری با بیان اینکه بنا نیست راه رفته را دوباره برویم افزود: بدون تعارف می‌گویم که به حوزه‌هایی تسهیلات می‌دهیم که یا ثروت خارج از عرف یا اشتغال خارج از عرف ایجاد کنند و در این سال‌ها متوجه شدیم که چقدر مؤثر بوده است.

وی تصریح کرد: با نگاه به ریشه‌های محیط کسب و کار در می‌یابیم که جایگاه کشور در حوزه کسب و کار مناسب نیست و اینکه می‌گوییم استان یزد رتبه سوم کشور را دارد مثل این است که در کشوری که فوتبال هیچ جایگاهی ندارد، تیمی بتواند جایگاه اول را کسب کند.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: بیان اینکه استان‌ها در کشور جایگاهی دارند برای جذب سرمایه‌گذار داخلی مناسب است ولی مهم این است که همه فرآیندهای اقتصادی در یک استان متمرکز نیست و متغیر است.

انصاری با اشاره به اینکه مدیران دولتی فضای کسب و کار را در استان‌ها ایجاد کردند اضافه کرد: بخشی بر اساس قوانین، بخشی بر اساس مقررات دستگاه‌ها و بخشی بر اساس اجرای این قوانین است.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اظهار داشت: در گستردگی حیطه مداخلات دولت مشکل داریم و در مواردی مداخله می‌کنیم که کار برای بخش خصوصی دشوار می‌شود.

وی با بیان اینکه بجای اینکه مداخلات را کم کنیم در حال گسترش آن هستیم افزود: جسارت اتخاذ تصمیمات بزرگ از سوی مدیران استانی نیست و آن‌ها بسیاری از مداخلات را ایجاد می‌کنند و همین مدیران یا مشکلات را رفع نمی‌کنند و یا می‌توانند کاری انجام دهند ولی کوتاهی می‌کنند.

انصاری خاطرنشان کرد: ما در کشور مردمی دولت‌گرا داریم و بخش خصوصی باید بپذیرد از مداخلات دولت منفعتی حاصل نمی‌شود و باید خودشان عزمشان را جزم کنند تا پیشرفت حاصل شود.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه نظام اداری ما اساسش به گونه‌ای بنا نهاده شده که اعتماد به مردم بسیار ضعیف است گفت: این مسئله از زمان پهلوی اول بنا نهاده شده که بسیار نامناسب و ناشایست است.

وی با اشاره به اینکه کدام مدیران بانک‌ها به خوش‌بینی به مراجعین نگاه می‌کنند افزود: اکثر آن‌ها باید اطمینانی حاصل کنند که افراد وام گیرنده باید برای بازگرداندن آن شرایطی را متقبل شوند تا مدیران بانک‌ها حاضر به پرداخت وام به مراجعین شوند که این نگاه اصلاً شایسته و درست نیست.

انصاری با تأکید بر اینکه در کشور ما تبصره‌ها بیشتر از موارد قانونی است اظهار داشت: مشکل نگاه داریم و اگر مبنا اعتماد به مردم بود، نباید مدیران دولتی برای انجام فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کار مردم به شکل بدبینی به مردم نگاه کنند.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور عنوان کرد: دست هیچ حکومتی برای برخورد با خلافکاران بسته نیست و می‌توانند با خلافکاران به‌درستی و طبق قوانین برخورد کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید جسارت اتخاذ تصمیمات بزرگ را در کشور داشته باشیم کفت: این تصمیمات باید بر اساس محاسبات عقلانی باشد حتی اگر مخالفینی داشته باشد.

انصاری گفت: اینکه کشور ایران با ۸۰ میلیون جمعیت به اندازه کشور آمریکا دانشجو داریم، در درون مسئله بیکاری هم بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مطرح است و وقتی به کیفیت نگاه می‌کنید می‌بینید که این فارغ‌التحصیلان نمی‌توانند مشکل کشور را در زمینه‌های مختلف حل کنند.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه برخی از رشته‌های دانشگاهی در ابتدا نباید راه اندازی می‌شد افزود: چرا این رشته‌های نامناسب را حذف نمی‌کنیم و تا با جسارت خود بتوانیم کاری بزرگ در کشور انجام دهیم.

وی با تأکید بر اینکه در آموزش عالی و آموزش و پرورش باید تصمیمات جدی و درست گرفته شود اظهار داشت: جسارت در تصمیم‌گیری امر بسیار مهم و تأثیرگذار است که اگر نباشد بسیاری از هزینه‌ها و سرمایه‌ها در کشور هدر می‌رود.

 

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..