کلانشهر شدن هدف نیست، افق یزد رسیدن به شهری امن و راحت برای شهروندان است

رئیس شورای شهر یزد با بیان اینکه کلانشهرها با مشکلات متعددی مانند بحران تامین آب و آلودگی هوا دست به گریبان هستند، گفت: افق هدف گذاری شده برای شهر یزد کلان شهر شدن نیست بلکه بسترسازی برای شهری امن و راحت برای شهروندان است.

به گزارش یزدی نیوز غلامعلی سفید روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با مدیران و عکاسان خبرگزاری های استان یزد اظهار کرد: هدف گذاری شورا برای شهر یزد داشتن شهری امن، انسانی و پیاده محور است که این مهم تنها در سایه افزایش مشارکت شهروندان در برنامه های مدیریت شهری و آشتی آنان با شهرداری محقق می شود.

رئیس شورای شهر یزد با تأکید بر لزوم حل مشکلات مردم در اسرع وقت اظهار کرد: در چندماهه فعالیت شورای شهر یزد برخی مسائل شهری که ۱۵ تا ۲۰ سال معطل مانده بود، در مسیر ساماندهی قرار گرفته و بسترسازی برای واگذاری برخی فعالیت ها به بخش خصوصی در حال پیگری است.
سفید با بیان اینکه شهر توریستی نیازمند تقویت زیرساخت هاست، ادامه داد: در این خصوص از فرودگاه گرفته تا صنعت حمل و نقل درون شهری و برون شهری باید مناسب سازی شود.
وی درباره برخی فعالیت های انجام شده در بحث انتقال آب به یزد هم گفت: برای ساماندهی تأمین آب یزد نیز با وجود آنکه شهرداری در این زمینه نقش مستقیم ندارد اما برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی اقداماتی صورت گرفته تا ۶۰درصد هزینه های طرح انتقال آب از سوی بخش خصوصی تأمین شود و علاوه بر آن جداسازی آب شرب از فضای سبز در دستور کار قرار گرفته است.
وی ایجاد تراموا در شهر یزد را از راهکارهای کاهش آلودگی و افزایش سرعت تردد در شهر عنوان کرد و افزود: برای حل مشکلات زیست محیطی برخی اقدامات همچون حفظ باغ های موجود به جای ایجاد فضای سبز جدید مد نظر قرار گرفته است .
رئیس شورای شهر یزد از رسانه درخواست کرد اگر سیاست و برنامه های شورا را برای یزد مناسب ارزیابی می کنند در مسیر تحقق آن مشارکت و موارد قابل نقد را نیز بیان کنند.
** رسانه مداح نمی خواهیم / رسانه ها برای توسعه یزد طرح بدهند 
سخنگوی شورای شهر یزد هم در این نشست با بیان اینکه رسانه مداح نمی خواهیم، گفت: رسانه ها بجای بیان صرف مشکلات، در راستای بسترسازی اهداف و افق های شهر، طرح ارائه کنند تا در صورت تایید مورد حمایت قرار گیرد.
محسن عباسی هرفته افزود: نجات شهر از مشکلات اقتصادی، عمرانی و زیست محیطی در پیاده محوری شدن یزد است و شهرهای دارای آرامش و گردشگرپذیر جهان، این رویه را دنبال کرده اند.
وی با بیان نبود چشم انداز و آرمان برای یزد ادامه داد: بستن خیابان ها نیازمند مطالبه عمومی است و باید برای پیاده محور شدن شهر یزد بسترسازی شود؛ کاری که هنوز برای خیابان قیام نشده است.
سخنگوی شورای شهر یزد با تأکید بر اینکه مداح شدن رسانه ها سم مهلکی برای مسئولان و تصمیم سازان است، تصریح کرد: یزد ظرفیت های خوبی در حوزه های تجاری و آی تی و حتی فرهنگی برای ایجاد اشتغال دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
عباسی هرفته با بیان اینکه همه از ذکر مصیبت درباره مسائل مختلف شهر خسته شده اند، گفت: رسانه ها با در نظر گرفتن بضاعت و امکانات شهرداری و شورای شهر، طرح ارائه کنند.
در این جلسه مدیران، سرپرستان و نیز عکاسان خبرگزاری های استان یزد نظرات و پیشنهادات خود را ارئه کردند.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..