سخنگوی شورای شهر یزد تأکید کرد:

لزوم تحلیل عملکرد شورای شهر توسط رسان‌ها/ جریان‌سازی مهمترین رسالت خبرنگاران است

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که «مدح» رسانه‌ها سم مهلکی برای مدیریت شهری است،‌ گفت:‌ عملکرد شورای اسلامی شهر یزد توسط رسانه‌ها تحلیل شود.

به گزارش یزدی نیوز«محسن عباسی هرفته» در جلسه هم اندیشی با خبرگزاری‌های استان، جریان‌سازی را یکی از مهمترین رسالت اصحاب رسانه‌های دانست و بیان کرد: گاهی وقت‌ها عادت‌هایی که در جامعه وجود دارد برای توسعه و رفع نیاز مردم مناسب نیست و این فرهنگ سازی باید توسط رسانه‌ها انجام شود.

وی با اشاره به برنامه‌های پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یزد، افزود:‌ نجات شهر یزد در پیاده محوری است و این مهم باید توسط رسانه‌های برای مردم تبیین شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که نهادینه شدن استفاه از وسایل حمل و نقل عمومی از جمله ضرورت‌های اجرایی در مدیریت شهری است،‌ گفت: متأسفانه گزینه نادرستی جایگزین فرهنگ و زندگی ستنی ایرانی‌ها شده است.

عباسی در ادامه با بیان این‌که متأسفانه هنوز مطالبه عمومی برای پیاده محور کردن شهر یزد وجود ندارد،‌ تصریح کرد:‌ رسانه‌ها باید با آماده کردن فضای فکری اقدامات و برنامه‌های شورای شهر را در صورت قبول داشتن حمایت کنند.

این مقام مسئول تدوین چشم‌انداز شهری را یکی از برنامه‌های در دستور کار شورای اسلامی شهر یزد دانست و بیان کرد:‌ تدوین چشم انداز توسط نخبگان و ترویج آن توسط رسانه‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که رسانه‌ها باید افق توسعه شهر یزد را آرمان پردازی کنند،‌ اظهار کرد: رسانه باید نقدسازنده را در اولویت کاری خود قرار دهند و این را باور داشته باشند که مدح رسانه‌ها سم مهلکی برای مدیریت شهری است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگری از سخنان خود انجام طرح‌های زیرساختی در راستای توسعه بیش از پیش شهر را ضروری دانست و بیان کرد: دوره اجرای طرح‌های کلان گذشته و جای خود را به طرح‌های کوچک فرهنگی و موثر داده است.

این مقام مسئول با بیان این‌که رسانه‌ها باید نسبت به ارائه طرح‌های رسمی و کاربردی در راستای توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شهر یزد اقدام کنند،‌ گفت: شورای شهر یزد آماده پذیرش و حمایت از طرح‌های توسعه شهر در حوزه‌های مرتبط و مختلف است.

وی در پایان با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی بیش از پیش انتقاد مردم از موضوعات مختلف توسط رسانه‌ها، ‌تأکید کرد: عملکرد شورای اسلامی شهر یزد توسط رسانه‌ها تحلیل شود.

 

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..