آشنایی ۶۰ درصد مردم استان یزد با استاندارد

مدیرکل استاندارد یزد گفت: بر اساس نظرسنجی انجام شده از مردم و هماهنگ با دستورالعمل سازمان استاندارد و شاخص های موجود، حدود 60 درصد یزدی ها با مفهوم فعالیت های سازمان استاندارد و استانداردسازی آشنایی دارند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسین ماجدی اردکانی روز چهارشنبه با بیان اینکه نظرسنجی سال گذشته از مردم استان نشان داده بود که ۵۵ درصد آنها با استاندارد آشنا بودند که امسال این رقم، پنج درصد افزایش یافته، افزود: این طرح از سال ۹۵ با شاخص عملکردی میزان رشد اعتماد عمومی و بهبود نگرش و رفتار مردم نسبت به استاندارد آغاز شد.

وی درباره وضعیت استاندارد واحدهای تولیدی گفت: تا پایان سال گذشته ۵۳۰ واحد تولید زیرپوشش اداره کل استاندارد قرار داشتند که امسال ۷۰ واحد جدید مراجعه کرده و پروانه استاندارد دریافت کرده اند و مجموع آنها به ۶۰۰واحد رسیده است.
مدیرکل استاندارد استان یزد با بیان عالی بودن واحدهای زیرپوشش گفت: خوشبختانه در ۹هزار بازدید که شامل همه کالاها بوده هیچ مشکل خاصی از نظر استاندارد مشاهده نشد.
ماجدی اردکانی درباره وضعیت صادرات برخی کالاهای بی کیفیت اظهار کرد: کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری هستند بدون اینکه نمونه برداری استاندارد از آنها صورت گیرد صادر نمی شوند ولی برخی موارد همچون کاشی نامرغوب وجود دارد که در حال تصمیم گیری برای نظارت بر آنها هستیم.
وی درباره پیشنهاد تدوین سوگندنامه برای کارشناسان استاندارد برای افزایش نظارت بر کیفیت کالاها هم گفت: این موضوع در یزد در حال تدوین است و بزودی برای تصمیم گیری به مرکز ارائه خواهد شد.
این مسئول با بیان برخی مشکلات در برخی واحدهای تولیدی همچون فرآورده های سنتی مثل روغن کنجد و تیرچه بلوک تأکید کرد: برخورد قانونی و جدی با این واحدها در دستور کار است به گونه ای که ۵۰واحد تیرچه بلوک دارای مشکل بسته شده و آیین کار و بهداشتی فعالیت های کنجدی نیز در حال تهیه است.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..