امام جمعه موقت یزد:

فاصله افتادن بین مسئولان و مردم از ارزش‌های انقلاب می‌کاهد

امام جمعه موقت یزد یکی از مهمترین تفاوت‌های نظام مقدس انقلاب اسلامی با دوران ستمشاهی را مردمی بودن آن خواند و تاکید کرد: فاصله افتادن بین مسئولان و مردم از ارزش‌های انقلاب می‌کاهد.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام «محمد حسن معزالدینی» ، به نقش روحانیت به ویژه سومین شهید محراب آیت‌الله صدوقی در مبارزات انقلابی مردم یزد علیه رژیم ستمشاهی پهلوی اشاره و اظهار کرد: کنترل و هدایت صحیح مردم در چارچوب اهداف انقلاب را می‌توان مهمترین نقش روحانیت در دوران جنبش‌های انقلابی مردم علیه حکومت جور پهلوی دانست.

وی ارتباط بسیار قوی آیت‌الله شهید صدوقی با مردم و تمام اقشار جامعه در آن دوران را یادآور شد و افزود: این ارتباط به نحوی بود که حتی یک پیام سومین شهید محراب نیز می‌توانست تمام مردم را در بر بگیرد لذا بسیاری از مخالفان مانند دژبانی و ژاندارمری از جایگاه ایشان در میان مردم به شدت در هراس بودند.

این روحانی مبارز به سخنرانی‌های هر شب شهید صدوقی در مسجد حظیره که  مهمترین پایگاه سیاسی انقلاب در یزد محسوب می‌شد نیز اشاره و تاکید کرد: اعتماد شکل گرفته در میان آیت الله صدوقی و مردم را می‌توان مهمترن عامل موفقیت جنبش‌های انقلابی در یزد نام برد.

حجت الاسلام معزالدینی در ادامه یزد را به لحاظ آسیب‌های ناشی از فرآیند تکامل انقلاب در مقایسه با دیگر شهرها و استان‌های کشورمان دارای وضعیت بهتری دانست و در این باره گفت: آسیب‌های انسانی و خسارت به اموال عمومی در جریان انقلاب به واسطه مدیریت شهید آیت‌الله صدوقی در یزد بسیار اندک اتفاق افتاد و حتی سعی می‌شد که از هدر رفت انرژی و آسیب اموالی در جریان توزیع اعلامیه‌های سخنان امام و تصاویر ایشان نیز جلوگیری شود.

وی یکی از ویژگی مهم یزدی‌ها در جریان مبارزات انقلابیشان را تدین آنها دانست و بیان کرد: انقلاب در یزد به دلیل تدین مردم خیلی زود در مسیر درست خود قرار گرفت و باعث همراهی صحیح و مستقیم مردم در این راستا شد .

وی همه را در حفظ این انقلاب و ارزش‌های آن مسئول خواند و گفت: البته اگر کوتاهی‌ هم شده باشد، ناشی از ضعف عملکرد مسئولان بوده و مردم حق دارند در چارچوب دین و قانون به این عملکرد معترض باشند.

حجت الاسلام معزالدینی ادامه داد: اگر نیازی از مردمان در ۳۰، ۴۰ سال بعد از انقلاب به حق بوده که باید برآورده شود ولی اگر ناحق باشد نیز باید مسئولان آن را به مردم توضیح دهند.

وی یکی از مهمترین تفاوت‌های نظام مقدس انقلاب اسلامی با دوران ستمشاهی را مردمی بودن آن خواند و تاکید کرد: ارتباط مردم و مسئولان مهمترین رکن این انقلاب است و  فاصله افتادن بین این دو از ارزش‌های انقلاب می‌کاهد .

امام جمعه موقت یزد با بیان این که در صورت فاصله افتادن بین مردم و مسئولان اساساً تفاوتی بین انقلاب و حکومت قبل باقی نخواهد ماند، به گشایش فضای جامعه نسبت به گذشته اشاره و اظهار کرد: روحانیت، ائمه جمعه و مسئولان باید مردمی‌تر عمل کنند و موانع بین خود و مردم را رفع کنند چرا که مردم برای همین انقلاب کردند.

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..