معاون دادگستری یزد:

اجرای طرح کاداستر برای جلوگیری از تصرفات دولتی در خاتم ضروری است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با بیان اینکه مسئله تصرفات در شهرستان خاتم با اجرای طرح کاداستر امکان پذیر است بر اجرای این طرح تا پایان سال 1397 تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز محمدحسین رحیمی زاده روز سه شنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماع در خاتم گفت: اجرای این طرح یک کار ماندگار و اساسی است و اگر اجرایی شود مشکل تصرفات دولتی در شهرستان به حداقل خواهد رسید.

وی همچنین بحث طلاق و اعتیاد را از مهمترین آسیب های اجتماعی نام برد و بیان کرد: بحمدالله با کارهایی که به صورت پایلوت در استان یزد صورت گرفته است این رشد در طلاق نسبت به ۶ ماهه گذشته رشد نداشته است.
رحیمی زاده همچنین خاطرنشان کرد: باید در بحث طلاق و اعتیاد به صورت علمی وارد شویم و در بحث خانواده مبتنی بر الگوی اسلامی و دینی ایرانی عمل کنیم.
وی اظهار کرد: فرهنگ ما غنی هست و باید تلفیقی از این دو الگو را انجام دهیم تا بتوانیم این آمارها را کاهش و بخشی از آسیب های اجتماعی را نیز کم کنیم.
وی با بیان اینکه باید از ظرفیت مساجد و بسیج نیز استفاده شود افزود: آموزش های پیش از ازدواج و مهارت های زندگی مهم است و نقش آموزش و پرورش نیز باید در این زمینه پررنگتر شود.
در ابتدای این نشست فرماندار خاتم با بیان اینکه تصرفات در این شهرستان بیشتر در بخش کشاورزی است بر تعیین تکلیف آنها تاکید کرد.
فرجام فاضلی خاطرنشان کرد: باید نظارت مسئولان بر بخش تصرفات بیشتر باشد همانگونه که در بحث مسائل آب خیلی از مشکلات با برگزاری شورای حفاظت از منابع آب حل و فصل شده و باید این شورا نیز به صورت گسترده برگزار شود تا بتوانیم آسیب ها را کاهش دهیم.
وی عنوان کرد: بیشترین آسیب های این شهرستان به بحث اشتغال بر می گردد و بیکاری موجب شده تا در این خصوص مشکلاتی را برای خانواده ها به وجود آورد.
همچنین رئیس دادگستری شهرستان خاتم گفت: تصرفات اراضی دولتی در شهرستان خاتم یکی از ۱۰ جرم اول میباشد.
محمد مهدی مدرس زاده یادآور شد: تصرفات اراضی ملی مستلزم بررسی و برخورد جدی مراجع نظارتی و قضایی است.
وی عنوان کرد: دعاوی متعددی هم شکل گرفته است که منتهی به صدور رای و خلع ید و یا در حال رسیدگی و در مرحله تجدیدنظر است.
هرات مرکز شهرستان ۴۰ هزار نفری شهرستان خاتم در فاصله ۲۴۰ کیلومتری شهر یزد واقع شده است.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..