چند خبر از شهرستانهای استان یزد

معاون فرماندار خاتم با بیان اینکه این شهرستان هنرمندان بزرگی دارد که سرمایه های این منطقه هستند گفت: باید از هنر آنها بخصوص در بخش آموزش و پرورش استفاده شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمد محمودی روز سه شنبه در آیین گشایش نمایشگاه طراحی و نقاشی با نام نقش خیال در گفتگو با خیرنگار ایرنا افزود: هنر در ذات انسان وجود دارد و انسان ها ذاتا به آنها علاقه دارند هنرهایی همچون خط، موسیقی و شعر انسان را مجذوب خود می کند.

وی خاطرنشان کرد: باید هنر را در بچه ها پرورش داده و از همان دوران بچگی بر روی آنها سرمایه گذاری کنیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد خاتم هم گفت: این نمایشگاه در دهه فجر بازگشایی شده و آثاری هنری فاطمه پورابراهیمیان و ابوالقاسم احمدپور به نمایش عموم گذاشته شده است.
اسدالله نجفیان اظهار کرد: این آثار در سبک های رئال، سیاه قلم و نئو رئال است همچنین با هدف ترویج و توسعه فضای هنری و آن احساس هنری در شهرستان ، معرفی هنرمندان به استان و کشور و رشد و بالندگی هنرمندان برگزار شده است. 
این نمایشگاه شامل ۷۰ اثر نقاشی رنگ و روغن، آبرنگ و طراحی است که با همکاری انجمن هنرهای تجسمی شهرستان خاتم به مدت یک هفته در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاتم جهت بازدید عموم و علاقمندان دایر میباشد.
هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله ۲۴۰ کیلومتری از شهر یزد واقع شده است.

***
امام جمعه ابرکوه گفت: برگزاری مراسم و بزرگداشت دهه فجر و جشن های ایام پیروزی بهانه و فرصتی است تا ما دستاورد های مادی و معنوی و برکات این انقلاب را مرور کنیم . 
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز سه شنبه در جمع سرپرست فرمانداری و جمعی از روسای ادارات و نهادهای شهرستان ابرکوه با گرامیداشت ایام الله دهه فجرافزود: باید مسئولان خدمات و ارزشهای انقلاب اسلامی را به نسل امروز که بیشتر در مدارس و دانشگاهها مشغول فراگیری علوم و مفاهیم مختلف هستند تبیین کنند. 
وی بابیان اینکه جوانان از انواع مختلف امکانات و تجهیزات روز دنیا بهره‌مند هستند اظهارکرد: مسئولان دانش آموزان را از نظام استکباری رژیم پهلوی که فضای دیکتاتوری، فساد و اختناق پایه‌ ریزی کرده بود آشنا سازند. 
امام جمعه ابرکوه بابیان اینکه انقلاب با همان اقتدار سال ۵۷ و بلکه بسیار قوی تر به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای تداوم دارد افزود: امروز انقلاب اسلامی ایران ، الگو و پایگاه عدالت در جهان شده است. 
حسینی ادامه داد: امروز همه دنیا به این حقیقت اذعان دارند که ندای حق طلبی در جبهه پر اقتدار و پر صلابت انقلاب اسلامی ایران تجلی دارد. 
سرپرست فرمانداری ابرکوه هم با گرامیداشت ایام الله دهه فجرگفت : نظام جمهوری اسلامی به برکت نعمت ولایت فقیه در مسیر اهداف استکبار ستیزی با وحدت و انسجام مردم و مسئولان به حول قوه الهی به پیش می رود. 
محمد کاظمی نسب افزود: انقلاب اسلامی بر پایه ارزش های دینی و با مشارکت مردم بنیان گذارده شد و توانستیم در چهار دهه از عمر پر برکت انقلاب موفقیت های نظام را در عرصه های مختلف معنوی، سیاسی ، علمی و دفاعی به جهانیان معرفی کنیم. 
وی با اشار به خدمات دولت و نظام افزود: بزودی بیش از ۲۱ پروژه وطرح عمرانی با ۱۸۰میلیارد ریال هزینه به بهره برداری می رسد . 
کاظمی نسب ادامه داد: ساختمان کلینیک تخصصی بیمارستان خاتم الانبیا(ص)، ساختمان جدید درمانگاه تامین اجتماعی و پروژه های مختلفی در حوزه های کشاورزی ، آبرسانی ، میدان شهیدان آدمی و به اهتزاز درآوردن پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی در ارتفاع ۵۱ متری بخشی از پروژههای عمرانی بیان کرد که باحضور مسئولانی استانی و شهرستانی بزودی بهره برداری می شود. 
مرکز شهرستان ۵۳ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد. 

***
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ابرکوه گفت: ۲ نفر از فروشندگان کودهای شیمیایی تقلبی در بخش بهمن دستگیر شدند. 
محمدحسین ابراهیمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان بابیان اینکه پرونده این دو نفر در حال بررسی و پیگیری است افزود: با طرح شکایت یکی از کشاورزان بخش بهمن، موضوع پیگیری شد. 
وی افزود: کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان کودهای شیمیایی را مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند که درون کیسه‌هایی که آرم و برند آن متعلق به یکی از شرکت‌های دولتی است، کودهای شیمیایی تقلبی آمیخته با آهک است واین امر باعث آسیب رساندن به محصولات کشاورزان شده است. 
دادستان عمومی وانقلاب ابرکوه ادامه داد: پس از بررسی از صحت موضوع که کودهای شیمیایی تقلبی است ، دستور ضبط کلیه کیسه‌های کودهای تقلبی صادر شد و موضوع تحت پیگرد قرار گرفت که طی آن، یکی از فروشندگان در ابرکوه و دیگری با اعطای نیابت به مأمورین آگاهی در یزد، دستگیر شد. 
ابراهیمی بابیان اینکه این متهمان موفق به فروش حدود ۵۰۰ کیسه از این کود های تقلبی شدند اضافه کرد: این فروشندگان از دو سال قبل کودهای تقلبی را از شهرهای تهران، قم و ساری وارد این شهرستان می کردند و با ارائه آن به نصف قیمت بازار، کشاورزان را تشویق به خرید آن می‌کردند. 
این مسئول قضایی با اشاره به اینکه میزان خسارت وارده به کشاورزان به ‌واسطه خرید کودهای تقلبی حدود یک میلیارد ریال برآورشده است خاطرنشان کرد: هنوز خسارت واقعی که بیشتر به محصولات کشاورزی وارده شده مشخص نشده است. 
مرکز شهرستان ۵۳ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد. 
 
***
فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: مسوولان وقت خود را در سایه همدلی و تمسک به ارزش های انقلابی و دینی صرف حدمت به مردم کنند که در ۴۰ سال گذشته لحظه ای دست از اهداف و آرمان های نظام بر نداشته اند. 
سرتیپ دوم پاسدار فتح‌الله جمیری عصر روز سه شنبه در همایش بزرگداشت شهدای انقلاب تا شهدای حرم با تبریک سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و زنده نگه داشتن خاطره شهدا افزود: امنیت امروز کشور مدیون خون های مطهر شهیدان است. 
وی ادامه داد: رشادت ها و از جان گذشتگی های شهدا موجب شکست استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا در منطقه و عزت و سربلندی انقلاب اسلامی در عرصه های داخلی و خارجی شده و باید با قدرت برای تحقق اهداف نظام تلاش کرد. 
فرمانده سپاه الغدیر یزد تصریح کرد: به برکت خون های شهدا، ایثارگری رزمندگان جانبرکف اسلام و رهبری های مقام معظم رهبری از چنان قدرت بازدارندگی در دنیا برخورداریم که رئیس سازمان اطلاعاتی فرانسه در سفر به ایران می گوید من افتخار می کنم در کشوری هستم که با توجه به ناامنی های منطقه ، مهد امنیت دنیاست. 
جمیری با تکریم از جوانان مومن در عرصه های مختلف دفاع از نهضت اسلامی تصریح کرد: جوانان فداکار و ولایتمدار ما در کنار جوانان شیعه دیگر کشورها در سوریه و عراق به عشق حضرت زینب(س) و به تاسی از راه شهدا خدمت کردند و عزت و افتخار آفریدند. 
همایش بزرگداشت شهدای انقلاب تا شهدای حرم با حضور فرمانده و نماینده ولی فقیه در سپاه الغدیر ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ، مسوولان اجرایی و جمعی از جامعه پزشکی ،خانواده های شهدای انقلاب و شهدای مدافع حرم در سالن همایش شهید علیزاده دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار شد. 
استان یزد با یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که از این تعداد ۲۲ شهید مربوط به دوران انقلاب است و همچنین پنج شهید مدافع حرم در استان مدفون شده اند. 

***
شهردار اردکان گفت: باید نسبت به سال گذشته خدمات بهتری به شهروندان و مسافران نوروزی ارائه دهیم. 
به گزارش ایرنا احمد کمالی روز سه شنبه در دومین نشست ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری با بیان اینکه ایام نوروز بهترین فرصت معرفی شهر است افزود: شهر اردکان با وجود پیشینه تاریخی چند صد ساله و وجود علما، بزرگان و مفاخر علمی و فرهنگی آن طور که شایسته است معرفی نشده که باید درایام نوروز با برنامه ریزی صحیح و مدبرانه به معرفی هرچه بیشتر شهر بپردازیم. 
وی با اشاره به اینکه شهرداری در ایام نوروز وظیفه سنگینی برعهده دارد تصریح کرد: امسال باید نسبت به سال های گذشته خدمات بهتری برای شهروندان و مسافران نوروزی درنظر بگیریم که این امر رضایت همشهریان و مسافران را به دنبال خواهد داشت. 
کمالی بیان کرد: مسیر گردشگری اصلی شهر دچار معایب و نواقصی است که باید در اسرع وقت این مشکلات مرتفع شود. 
وی گفت: لکه گیری خیابان ها و مسیرهای ورودی و خروجی شهر و حفاری ها هرچه سریع تر انجام شود تا مشکلی از این بابت نداشته باشیم. 
شهردار اردکان ادامه داد: اصلاح و بهسازی سرعت گیرها ،رفع سد معبر ،جمع آوری به موقع پسماندها درشهر، فضای سازی شهری با المان های نوروزی ،زیبا سازی شهر با کاشت گل، رنگ آمیزی جداول، ساماندهی و رنگ آمیزی تابلوهای راهنمایی شهری، شست وشوی گاردریل ها و محافظ های خیابان ها و میادین از جمله اقداماتی است که تا قبل از نوروز مسئولان واحدهای مربوطه باید پیگیری کنند. 
درادامه نشست حاضرین درخصوص مباحث مطرح شده به بحث و تبادل نظر پرداختند. 
اردکان ۹۸ هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد واقع است. 

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..