فرماندار اردکان:

پس از انقلاب، شاهد تحولات چشمگیری بوده است

فرماندار اردکان گفت: این شهرستان، طی 40 سال گذشته، شاهد پیشرفت های چشمگیر و شگرفی در بخش های مختلف بوده است.

به گزارش یزدی نیوزهادی مقیمی : بخشی از مهمترین دستاوردهای این شهرستان بعد از انقلاب شامل اجرای طرح هادی در تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار، ساخت هفت پایگاه اورژانس و بیمارستان ضیایی با ۱۷۲ تخت خواب و آغاز ساخت بیمارستان تخصصی دکتر فرزان است.

به گفته وی راه اندازی پنج مرکز جامع سلامت شهری و یک مرکز خدمات شهری روستایی ، ۱۲ خانه بهداشت ، ۲ پایگاه سلامت غیرضمیمه ، ۶ پایگاه سلامت ضمیمه و چهار مرکز خدمات جامع روستایی از دیگر بخش های توسعه ای در اردکان بوده است.
وی تصریح کرد: سه شهر و ۲۱ روستای شهرستان اردکان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و هفت روستای زرجوع، پازر، فخرآباد، بلیل و دوگان، چاه‌افضل و حسن‌آباد امسال به جمع مشترکین گاز پیوستند. 
مقیمی ادامه داد: تاکنون ۹۸ درصد شهرهای اردکان و ۸۳ درصد روستاها مشترک گاز شده اند و از بخش‌های شهرستان بخش مرکزی و عقدا متصل به شبکه و بخش خرانق در دست اقدام است.
وی با بیان اینکه متراژ شبکه‌های گاز شهرستان شامل۶۰۰ کیلومتر شبکه پلی‌اتیلن و ۱۰۷ کیلومتر خطوط فلزی و تعداد ۲۵ هزار انشعاب (علمک گاز) است اظهار داشت: هشت ایستگاه CGS اصلی گاز احداث و یک ایستگاه در دست اجراست که بالاترین آمار ایستگاه‌های کل استان به اردکان اختصاص دارد. 
فرماندار اردکان گفت: قبل از پیروزی انقلاب تنها ۶ باب مدرسه در شهرستان اردکان وجود داشت اما احداث بیش از ۱۱۰ مدرسه در کل شهرستان از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در این منطقه است. 
مقیمی با تقدیر از تلاش‌های صورت‌گرفته در دهه‌های اخیر برای توسعه صنعتی شهرستان گفت: در حال حاضر بیش از ۲۳۰ واحد صنعتی در سطح ملی و فراملی در اردکان مشغول فعالیت هستند و این شهرستان پس از انقلاب اسلامی به یکی از قطب‌های فولاد کشور و بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات کنجدی تبدیل شده است. 
فرماندار اردکان با برشمردن ویژگی‌های مردم اردکان تصریح کرد: تقدیم بیش از ۴۲۰ شهید، هزار جانباز و ۹۱ آزاده در اردکان، نشانه دلبستگی و فداکاری مردم این دیار به نظام است. 
مقیمی در ادامه افزود: انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ به رهبری امام خمینی (ره) و با حضور گسترده مردم با ماهیت فرهنگی به پیروزی رسید . 
مقیمی بیان کرد : مردم با تمام مشکلات نظیر جنگ و تحریم ها از سوی دشمنان و مستکبران برای حفظ دستاوردهایشان در تمام صحنه ها حضور دارند . 
وی یادآور شد: مردم اردکان با محوریت و درایت های آیت الله روح الله خاتمی (ره) برنامه های انقلاب را پیگیر و پیشتاز بوده اند و در سال ۱۳۵۷ اولین شهید انقلاب( محمدعلی قانعی) را تقدیم انقلاب کردند. 
این مسئول با بیان اینکه آنها با حضور گسترده و به هم فشرده در تمام صحنه های انقلاب به رغم تمام مشکلات به تقویت جمهوری اسلامی و انسجام ملی پرداختند تصریح کرد: مطمئنا این مردم امسال با داشتن شرایط حساس نیز پرشورترین راهپیمایی را خواهند داشت. 
اردکان ۹۸ هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد واقع است. 

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..