وزیر ارتباطات خبر داد؛

بارگذاری تلفن ثابت در ۳۸۶ روستای استان یزد تا پایان امسال

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ضرورت توسعه دستاوردهای فناوری و به روز بودن در برابر تکنولوژی‌های مختلف، گفت: 386 روستای استان یزد آمادگی بارگذاری تلفن ثابت را تا پایان سال دارند و با همان کیفیت و خدمات و نرخ مکالمه شهرها خدمات به آنها ارائه می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز«محمدجواد آذری جهرمی» در جلسه شورای آی سی تی استان با اشاره به ضرورت تقویت مرکز توانمندسازی، اظهار کرد: دو برابر شدن اعتبارات مرکز توانمندسازی تأیید شده و در سال آینده اعمال می‌شود.

وی در ادامه با بیان این‌که موتور جست و جوی پارسی جو یکی از افتخارات استان یزد و کشور است، افزود: این مجموعه نیازمند حمایت از جنس مشاوره برای رشد است و حتما باید زمینه رشد این موتور جست و جو فراهم شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برنامه‌های در دستور کار این وزراتخانه، گفت: ۳۸۶ روستای استان یزد آمادگی بارگذاری تلفن ثابت را تا پایان سال دارند و با همان کیفیت و خدمات و نرخ مکالمه شهرها خدمات به آنها ارائه می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ استفاده خانواده‌های ایران از موتور جست و جوی ایرانی، گفت: موتور جست و جوی پارسی نشان دهنده عزم و ارائه و همچنین غیرت ایرانی است.

آذری جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ایجاد شهر هوشمند دارای دو مزیت است، تصریح کرد: مدیریت امور شهری و بهبود خدمات رسانی به مردم از جمله مهمترین ویژگی‌های شهر هوشمند است.

 وی با اشاره به نقش پیاده‌سازی شهر هوشمند در ایجاد کسب و کارهای نوپا، گفت: این حرکت شهرداری یزد در راستای شهر هوشمند یک اقدام بسیار بزرگ در حوزه آی سی تی است.

این مقام مسئول و طبیعتا نظام صنفی رایانه و دانشگاه استان یزد باید این فرصت را غنیمت بشمارند و در کنار شهرداری قرار گیرند و این پروژه به پیش برود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اپراتورها تأکید کرد: توسعه شهر هوشمند مستلزم ایجاد زیرساخت‌های لازم و برطرف کردن نقاط کور ارتباطی در سطح شهر است.

 

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..