آیین جشن دانش آموختگی ۱۲۰دانشجوی دانشگاه آزاد بهاباد برگزار شد

آیین جشن دانش آموختگی 120دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهاباد از توابع استان یزد عصر دوشنبه با حضور تعدادی از مسئولان محلی در آمفی تئاتر دانشگاه برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزدر این آیین که به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار شد ، علاوه بر فرماندار ، امام جمعه، تعدادی از مدیران محلی، استادان و دانشجویان حضور داشتند.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی، امام جمعه بهاباد در آیین یادشده با تبریک ایام الله دهه فجر، گفت : دانش آموختگان باید بدانند، از این پس در جامعه نقش و رسالتی مهمی بر عهده دارند که باید به خوبی به آن عمل کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهاباد تصریح کرد: اگر امروز به راحتی می توانیم درس بخوانیم و پله های ترقی را پشت سر بگذاریم و در کمال آرامش و امنیت زندگی کنیم ، مدیون فداکاری و ایثار شهدا، آزادگان، ایثارگران، رزمندگان و مردم مومن و ولایتمدار ایران اسلامی هستیم.
ابراهیمی بشکانی با تبریک به دانش آموختگان و خانواده های آنها، اظهار کرد: تاسیس دانشگاه آزاد، یکی از مهمترین دستاوردهای مهم ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲بهمن سال ۱۳۵۷ است که این دانشگاه سهم بسزایی در عرصه های علمی، آموزشی، فرهنگی و پ‍‍ژوهشی کشور داشته و دارد.
امام جمعه بهاباد با بیان اینکه امروز نیز دانشجویان باید موقعیت علمی کشور را درک کنند و با تلاش و کوشش خود بتوانند مراتب بالای علمی و دانش را کسب کنند، اظهار کرد : اراده قوی برای فراگیری « علم» ، « پشتکار» و « توکل » بر خدا سه عامل مهم برای موفقیت است.
بشکانی وجود سواد و دانش را برای جامعه سرمایه‌ای گران بها دانست و بیان کرد: ارتقای علم و دانش موجب ایجاد توسعه پایدار جامعه در همه زمینه ها خواهد شد.
همچنین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهاباد از دانش آموختگان نه به عنوان فراغت کامل از تحصیل بلکه به عنوان پایان یک مرحله از زندگی و شروع مرحله ای دیگری از زندگی یاد کرد و گفت: دانش آموختگان باید به اساتید، مسوولان دانشگاه و خانواده های خود احترام بگذارند و مقام، ارزش و منزلت آنها را در جامعه حفظ کنند.
محدرضا خادمی، با اشاره به وظیفه دانشجویان پس از فراغت از تحصیل و فرا گرفتن علم و دانش یادآور شد: معتقدم که تک تک شماها با باور داشتن خودتان می توانید، گام های مهمی در عرصه های علمی و صنعتی بردارید و تاثیرگذاری مثبتی در راه پیشرفت و آبادانی جامعه و حل مشکلات مملکت داشته باشید.
وی با بیان اینکه در این دانشگاه استادان به شما دانش را آموزش دادند تا بتوانید در مسیرهای زندگی موفق باشید و از عهده حل مشکلات برآید، اظهار کرد: آن چیزی که شما را از بقیه متمایز می کند، شخصیت و رفتارتان است.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهاباد در سال ۱۳۸۵ تاسیس شد و هم اکنون ۲۲۰ دانشجو دارد که شامل ۲ رشته در دوره کاردانی پیوسته، پنج رشته کاردانی ناپیوسته، ۲ رشته کارشناسی پیوسته و همین تعداد رشته کارشناسی ناپیوسته دارد.
در مراسم یادشده به دانشجویان برتر رشته های مختلف نیز جوایز ارزنده و لوح سپاس از سوی مسئولان اهدا شد.
مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد .
هم اکنون حدود ۱۰۰هزار دانشجو در ۶۰واحد دانشگاهی و مراکز آموزش عالی استان یزد در حال تحصیل هستند .
این استان بر پایه سرشماری آبان ماه ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵درصد آن در ۲۱شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..